Oto wyzwania, z którymi będą musieli się zmierzyć HR-owcy w 2015 r.

Jakie nowości w rekrutacji i motywacji pracowników przyniesie obecny rok? Czy zmienią się preferowane przez pracowników i pracodawców formy zatrudnienia?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Oto wyzwania, z którymi będą musieli się zmierzyć HR-owcy w 2015 r.

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

8 sty 2015 12:14


- HR-owcy, czyli osoby odpowiedzialne za politykę kadrową w organizacjach, muszą projektować wdrażane rozwiązania adekwatnie do kondycji rynku pracy – mówi Krzysztof Inglot, dyrektor działu rozwoju rynków w Work Service. 

- W 2015 roku zmiany w HR powinny iść w kierunku poprawy standardów pracy, zwiększania zaangażowania i motywacji pracowników, a także dalszego umacniania się elastycznych form zatrudnienia – dodaje. Co zatem czeka HR-owców w 2015 r?

Budowanie społeczności potencjalnych kandydatów do pracy

Coraz więcej firm zacznie dostrzegać korzyści z budowania własnych społeczności kandydatów do pracy. Będzie to wymagało zaangażowania nie tylko w pozyskaniu kontaktów do potencjalnych pracowników, ale również w utrzymaniu ich zainteresowania daną organizacją w perspektywie długofalowej. Firma, która będzie dysponowała solidną bazą kandydatów, może w sposób efektywny i niedrogi rekrutować pracowników.

Szczególnego znaczenia nabiorą tego rodzaju społeczności, gdy dostęp do wykwalifikowanych pracowników będzie jeszcze trudniejszy, niż dziś. W tworzeniu sieci społecznościach kontaktów pomogą media społecznościowe, autorskie platformy komunikacji, czy dedykowane narzędzia marketingowe.

Korzystanie z zewnętrznych zasobów pracowniczych

Dynamicznie zmieniająca się sytuacja na rynku motywuje firmy do szukania efektywnych i elastycznych rozwiązań HR. Jednym z coraz bardziej popularnych narzędzi do rekrutacji oraz zatrudniania pracowników jest outsourcing.

Organizacje będą wykorzystywać tę usługę do obniżania kosztów HR, a także w celu zredukowania obowiązków rozliczeniowo-księgowych, nadzorczych czy administracyjnych.

Outsourcing pomoże w rozwiązaniu problemu deficytu pracowników o odpowiednich kompetencjach. Istotne jest też to, że w czasach prosperity – korzystanie z zewnętrznych zasobów pracowniczych umożliwi przedsiębiorstwom większą koncentrację na swojej podstawowej kompetencji.

Dzięki temu rozwiązania outsourcingowe mogą przyczynić się do zwiększenia innowacyjności w kluczowych obszarach działalności firmy, co z kolei podniesie jej konkurencyjność.

Stosowanie elastycznych form zatrudnienia

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA