Oto 7 błędów najczęściej popełnianych przez początkujących przedsiębiorców

Błędy w zarządzaniu są nie do uniknięcia. Kluczowe jest natomiast to, jak zachowamy się w ich obliczu: czy zdecydujemy się je przeanalizować i wyciągnąć odpowiednie wnioski, czy też schowamy głowę w piasek i udamy, że nic się nie stało.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Oto 7 błędów najczęściej popełnianych przez początkujących przedsiębiorców

PODZIEL SIĘ


Autor: Alain Kaj

5 lis 2015 16:38


Omyłki stanowią nieodłączną część prowadzenia biznesu. Możemy podzielić je na te, które realnie zagrażają życiu organizacji oraz mniej groźne, których popełnienie pozwala przedsiębiorcy na wyciągnięcie nauki, która może okazać się przydatna w przyszłości i w efekcie wzmocnić firmę. Warto podkreślić, że potknięcia nie dotyczą tylko początkujących firm.

Błędy popełniają zarówno firmy świetnie prosperujące jak i te, które chylą się ku upadkowi. Każda firma chce odnieść sukces finansowy - jeśli tkwi w przestoju lub ponosi straty, warto przyjrzeć się mechanizmom zarządzania oraz procesom funkcjonującym wewnątrz organizacji. Błąd znajduje się najprawdopodobniej na styku procesów handlowych, marketingowych i finansowych.

Naiwność, brak doświadczenia oraz dramat genialnego pomysłu

Są to klasyczne błędy popełniane przez początkujących przedsiębiorców, którzy nie mają jeszcze doświadczenia w kierowaniu organizacją. Błąd genialnego pomysłu wynika z naiwności oraz braku samokrytyki.

Faktem jest, iż nierzadko dobry biznes rodzi się z pomysłu, jednak to nie on decyduje o pozytywnej informacji zwrotnej z rynku. Błędem nowicjusza jest również bezgraniczne zaufanie wobec innych oraz nawiązywanie relacji z nieuczciwymi ludźmi, tzw. „drapieżnikami”, podkradającymi dobre pomysły.

Niewłaściwe działania badawczo-przygotowawcze

Błąd ten występuje często w duecie z „błędem genialnego pomysłu”. Przed wprowadzeniem produktu bądź usługi na rynek należy szczegółowo zbadać potrzeby oraz oczekiwania potencjalnych klientów. Założenie że „każdy produkt można jakoś sprzedać”, jest nierealne. W obecnych czasach i przy obecnej konkurencji jest to raczej pobożne życzenie niż działanie strategiczne.

Powszechnym błędem jest również tworzenie dóbr i usług dla wszystkich, bez skonkretyzowanego targetu. Zbyt szeroka linia produktowa, w której dosłownie każdy może znaleźć coś dla siebie, to klasyczna omyłka. Uniemożliwia stworzenie sprecyzowanej oferty dla konkretnego klienta oraz nie pozwala na wykreowanie spójnej komunikacji. Zaplanowanie procesu komunikacji wymaga kompleksowego podejścia do wszystkich mechanizmów działających w firmie.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Ekspert Praca.pl 2015-11-11 23:45:50

Pierwsze kroki w zawodzie dla młodych bywają trudne, warto więc liczyć na wsparcie znajomych! gdy znajdziesz ofertę, która idealnie nadaje się dla Twojego znajomego, po prostu poleć go, klikając na czerwoną strzałkę i wpisując jego adres e-mail! W zamian możesz dostać 1000 zł - sprawdź jakie to proste na praca.pl (wynagrodzenie za polecenie!)