Oto 5 błędów, których należy unikać robiąc karierę

Aby praca zawodowa przynosiła jak najwięcej satysfakcji i pozwalała na realizację indywidualnych ambicji, należy wystrzegać się pewnych nawyków. Jakich?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Oto 5 błędów, których należy unikać robiąc karierę

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

18 maj 2016 12:32


Pomyłki zdarzają się nawet największym profesjonalistom, bez względu na branżę, w której pracują. Mimo że każda kariera przebiega indywidualnie i charakteryzuje się innymi wyzwaniami, to według Katarzyny Pączkowskiej, business managera z Hays Poland, te najczęściej popełniane błędy nie są uzależnione od wykonywanego zawodu.

Pracownik płynie z prądem

Gdy od dłuższego czasu pracownik zajmuje jedno stanowisko, to po pewnym czasie możesz poczuć się zbyt komfortowo w swojej roli i po prostu „spocząć na laurach”.

Czytaj też: Karierę można zrobić w każdym wieku. Jak? Trzeba znać kilka prostych zasad

Zdaniem Katarzyny Pączkowskiej, zdrowa dawka wysiłku i inwencji własnej to cenne lekarstwo na zawodowy marazm. – Dokładając starań do wykonywania codziennych obowiązków i wychodząc poza swoją strefę komfortu, mamy szansę na czerpanie większej satysfakcji z pracy - mówi

Palenie za sobą mostów

Niektóre branże to bardzo małe społeczności, w których reputacja może przesądzać o zawodowej przyszłości kandydata. Relacje biznesowe, sieć kontaktów zawodowych oraz bezpośrednie rekomendacje są tutaj niezwykle istotne i mogą zadecydować o dalszym rozwoju kariery.

– Palenie za sobą mostów, na przykład nieeleganckie pożegnanie się z dotychczasowym pracodawcą, może w przyszłości pozbawić kandydata szansy na otrzymanie pracy w branży, szczególnie gdy jest ona dość mała. – uważa ekspert Hays.

Brak szerszej perspektywy

Zrozumienie kierunku, w którym podąża firma, jest kluczowe do zidentyfikowania roli jednostki w jej funkcjonowaniu i dostrzeżenia, jak indywidualne osiągnięcia wpływają na sukces całej organizacji.

– Dokładne zrozumienie długofalowych, kluczowych celów organizacji sprawia, że pracownik wykonuje swoje obowiązki z większym zaangażowaniem i entuzjazmem, co z kolei zwiększa jego szanse na indywidualny sukces. – twierdzi Pączkowska.

Praca ponad wszystko

Osiągnięcie sukcesu w karierze jest możliwe tylko wtedy, gdy pracownik czerpie satysfakcję z pracy. A trudno jest być usatysfakcjonowanym, jeśli zatrudniony nie daje sobie czasu na odpoczynek i spojrzenie na codzienne obowiązki zawodowe z dystansu. Mimo że kariera jest ważna, to bez zachowania równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym niełatwo w pełni wykorzystać swój potencjał.

Brak wiary w siebie

Brak wiary w siebie może negatywnie wpłynąć na tok kariery zawodowej. Dlatego ważne jest, aby współpracownicy uważali zatrudnionego za osobę pewną siebie, która jest przekonana o słuszności swoich decyzji.

– Buduj pewność siebie poprzez wspominanie swoich sukcesów i osiągnięć zawodowych. – radzi Katarzyna Pączkowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA