Orlen, PKO BP, Coca Cola, Biedronka: Reputacja tych firm wkrótce zostanie zmierzona

Firma badawcza Millward Brown przygotowuje polską edycję międzynarodowego rankingu ReputationZ. W jej ramach zostanie zmierzona reputacja 60 czołowych firm.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Orlen, PKO BP, Coca Cola, Biedronka: Reputacja tych firm wkrótce zostanie zmierzona

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/jm

31 lip 2015 7:40


Jak zapowiada "Rzeczpospolita", wśród badanych firm znalazły się m.in.: PKO BP, Orlen, PZU, Coca Cola, Biedronka, Danone czy Unilever. w rankingu oceniany będzie m.in. rynkowy sukces firmy, jej dbałość o środowisko i zaspokajanie potrzeb lokalnych społeczności, a także uczciwość wobec konsumentów. Badanie jest elementem rankingu BrandZ 100, który wycenia wartość 100 najcenniejszych marek na świecie.

Utrata reputacji może kosztować firmę miliony

Menedżerowie z całego świata wpisują ryzyko utraty reputacji do najważniejszych kwestii biznesowych o znaczeniu strategicznym (odpowiedziało tak 88 proc. z 300 respondentów badania Deloitte i Forbes Insight).

Respondenci reprezentujący firmy, które doświadczyły utraty reputacji uważają, że zjawisko to ma największy wpływ na przychody (a jednak) i wartość marki (obie odpowiedzi otrzymały 41 proc. wskazań).

Na trzecim miejscu, wśród skutków utraty reputacji, badani wymienili wszczęcie kontroli przez regulatorów (37 proc.) – dotyczyło to przede wszystkim firm z sektora finansowego.

Zarządzanie reputacją

Menedżerowie najpewniej czują się w zarządzaniu ryzykiem utraty reputacji w sferach, na które mają wpływ. To poczucie było najsilniejsze w obszarach „działania zgodne z regulacjami”, a także „radzenie sobie z błędami pracowników”.

Z badania Deloitte wynika również, że najważniejsze czynniki związane z ryzykiem utraty reputacji dotyczą sfery etyki i uczciwości (55 proc.). Chodzi o nadużycia, łapownictwo i korupcję. Dlatego też firmy coraz częściej decydują się na wdrażanie kodeksów etycznych oraz polityki sygnalistów, polegającej na zachęcaniu pracowników do zgłaszania nieetycznych zachowań, które obserwują w swoim otoczeniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.