Opinia pracowników nie interesuje większości szefów

Opiniami o swoich firmach Polacy dzielą się raczej w internecie niż w miejscu pracy. Według ankiety GoWork dzieje się tak dlatego, że na co dzień zdanie pracowników jest lekceważone.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Opinia pracowników nie interesuje większości szefów

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

21 paź 2015 9:38


Szefowie zwykle twierdzą, że komunikacja w ich organizacji działa świetnie, pracownicy zgadzają się z tym lub nie. Jak jest naprawdę? Portal opinii o pracodawcach GoWork.pl postanowił to sprawdzić i zapytał swoich użytkowników o to, jak często pracodawcy zwracają się do nich z pytaniem o opinię w sprawach związanych z pracą.

Wyniki ankiety nie są optymistyczne. Ponad 50 proc. respondentów twierdzi, że ich przełożeni nie wykazują najmniejszego zainteresowania tym, jakie zdanie mają ich podwładni. 

Krytyka w sieci

 – Niestety, w wielu firmach wciąż funkcjonuje przestarzały model zarządzania, w którym szef pełni rolę nieomylnego wodza, którego decyzjom wszyscy muszą się podporządkować – tłumaczy Kamila Małocha, przedstawicielka GoWork.pl.

Jak podkreśla, jeżeli zablokujemy pracownikom możliwość swobodnej wypowiedzi, swój żal wyładują gdzie indziej.

– To prawda, że na naszym portalu częściej spotkać się można z krytycznymi komentarzami na temat firm. Pracownicy piszą o tym co im się nie podoba, ale też jak ich zdaniem należy działać sprawniej. Gdyby pracodawcy potrafili słuchać, z pewnością uniknęliby krytyki w sieci – mówi.

 Na szczęście coraz więcej firm, zdaje sobie sprawę z tego, jak wiele pracownik może wnieść do firmy. Skutki są różne. 26,60 proc. pracowników przyznaje, że ich pracodawcy zdarza się pytać o opinię, ale zwykle i tak nic z tego nie wynika.

Sytuacja, w której szef i pracownik regularnie wymieniają się pomysłami i uwagami dotyczy niewiele ponad 14 proc. pracowników, a zaledwie 8,54 proc. przyznaje, że konsultowane są z nimi najważniejsze kwestie. 

*W ankiecie przeprowadzonej w dniach 14 – 19 października przez GoWork.pl udział wzięło ponad 7 tys. pracowników.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Andrzej 2015-10-21 16:45:34

Skuteczne zarządzanie zespołem, to przede wszystkim słuchanie i wdrażanie zmian zaproponowanych przez pracowników. Warto organizować warsztaty dla pracowników, ale przede wszystkim - słuchać ich uwag i wdrażać pomysły. Warto się dokształcać, pójść na studia, poznać punkt widzenia innych ludzi na te same problemy. Warto kupić książki i wdrażać w życie nowe pomysły. Wiele ciekawych rzeczy na temat zarządzania zespołem znajduje się w świetnej książce Roberta Zycha "Gen Sprzedawcy". Kupiłem kilka dni temu i już stosuję to, czego się nauczyłem, w praktyce.