Oczy szeroko otwarte wewnątrz firmy i poza nią. Czyli co nowego na rynku systemów analitycznych

- W czasie niepewności gospodarczej najważniejsza jest umiejętność właściwej oceny sytuacji zarówno wewnątrz firmy, jak i w jej otoczeniu - mówi Michał Stadnicki, dyrektor Centrum Konsultingu Systemów Business Intelligence, Comarch.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Oczy szeroko otwarte wewnątrz firmy i poza nią. Czyli co nowego na rynku systemów analitycznych

PODZIEL SIĘ


Autor: wnp.pl

wnp.pl

25 mar 2013 11:31


Zdaniem Michała Stadnickiego, pomimo kryzysu narzędzia pozwalające na przewidywanie i prognozowanie sprzedaży czy też poziomu kosztów mogą się sprawdzić we właściwej ocenie firmy i jej otoczenia biznesowego.

- Aby być przygotowanym na każdą możliwą sytuację nasi klienci korzystają z możliwości tworzenia planów i budżetów w różnych scenariuszach, a także wykorzystują analizy What-If, aby dowiedzieć się, jaki wpływ mogą mieć ich decyzje na przyszłą kondycję przedsiębiorstwa - wyjaśnia Michał Stadnicki.

Ważnym elementem systemów są dedykowane obszary analityczne, poświęcone analizie kosztów, wielopoziomowego rachunku marż i ocenie rentowności. - To dzięki nim zarządzający firmą mają pełen wgląd w ocenę efektywności ekonomicznej swojej działalności - mówi przedstawiciel Comarch.

Jak wskazuje Michał Stadnicki , obecnie każda firma, która nie decyduje się na budowę tego typu narzędzia podejmuje ryzyko zwiększenia dystansu do swojej konkurencji, ponieważ większość z nich posiada już tego typu systemy. - Po analizie kosztów i przychodów wynikających z ogólnej działalności wiele firm stara się obecnie ocenić i zmierzyć efektywność produkcji, często w podziale już nie tylko na wybrane asortymenty, ale nawet na poszczególne partie produktu - tłumaczy nasz rozmówca.

Jego zdaniem, łatwość dostępu i aktualność informacji staje się obecnie kluczowym czynnikiem. - Pomagają tutaj rozwiązania mobilne, które pozwalają dostarczać niezbędne analizy i raporty w dowolne miejsce na świecie, także bez dostępu do komputera - mówi Michał Stadnicki. - To dzięki nim odpowiednie osoby w firmie, w tym CFO, mogą być na bieżąco informowane o szansach i zagrożeniach wynikających z aktualnej sytuacji. Rozwój tego typu rozwiązań staje się obecnie jednym z głównych trendów na rynku systemów analitycznych. Same w sobie nie pozwalają one rzecz jasna na rozwiązanie wszystkich problemów firmy, ale w połączeniu z odpowiednio przygotowanymi obszarami analitycznymi umożliwiają efektywne wsparcie procesów decyzyjnych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.