Nowi pracownicy mają 90 dni, aby dowieść swojej wartości

Według ankiety przeprowadzonej przez firmę HR-ową Robert Half Finance & Accounting 54 proc. dyrektorów finansowych uważa, że nowo zatrudniony pracownik ma tylko trzy miesiące na udowodnienie swojej wartości. Kolejne 9 proc. sądzi, że powinien wystarczyć im miesiąc.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nowi pracownicy mają 90 dni, aby dowieść swojej wartości

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

26 kwi 2016 15:52


– Dobre pierwsze wrażenie działa jeszcze przed rozpoczęciem pracy – uważa Paul McDonald, dyrektor wykonawczy w Robert Half. – Podczas rozmów kwalifikacyjnych kandydaci powinni dowiedzieć się, czego będzie się od nich oczekiwać przez pierwsze 90 dni pracy. Dzięki temu – jako nowi pracownicy – będą mogli się lepiej zaprezentować. Nie trzeba wiedzieć wszystkiego, ale menedżerowie będą oczekiwać wyników w krótkim czasie – wyjaśnia.

Jego zdaniem warto szybko poznać wiele osób w organizacji. Zrozumienie ich ról i priorytetów pozwoli natychmiast zacząć tworzenie wartości dodanej.

„Jak dużo czasu dasz nowemu pracownikowi na udowodnienie swojej wartości w nowej roli?” „Jak dużo czasu dasz nowemu pracownikowi na udowodnienie swojej wartości w nowej roli?”

– Żeby zapewnić sobie dobry start, trzeba pojawić się w pracy wcześnie. To da czas ułożenie sobie dnia i sprawdzenie kalendarza. Nie warto za to być osobą, która wie wszystko. Zamiast chwalić metody działające w poprzedniej pracy, lepiej przynajmniej zapoznać się z nowymi – radzą eksperci z Robert Half.

Zaznaczają też, że zawsze pomocne jest proszenie o pomoc, dziękowanie za nią i nieizolowanie się od nowych kolegów.

Jednym ze sposobów wprowadzenia nowego pracownika do firmy jest tak zwany induction day. To pierwszy dzień w pracy. Nowozatrudniony poznaje wtedy szefa, a także opiekuna, który będzie mu na początku pomagał. Jest to tak zwany buddy, którego zadaniem podczas pierwszego dnia pracy jest oprowadzenie nowego współpracownika po firmie, przedstawienie innych zatrudnionych, opowiedzenie o sposobie działania przedsiębiorstwa oraz udzielanie wskazówek.

Oprócz induction day stosuje się również programy onboardingowe. Są one zdecydowanie dłuższe i mają nieco inny charakter. Ich głównym celem jest wprowadzenie pracownika w zakres jego obowiązków.

– Programy onboardingowe są konieczne w dzisiejszych czasach. Aby mieć dobrego pracownika, nie wystarczy tylko zatrudnić dobrego specjalistę. Ważne jest, aby od samego początku pracobiorca wchodził w firmę i sprawnie wdrożył się w swoje obowiązki – mówi Małgorzata Małecka, prezes MM Consulting Group.

*Badanie zostało przeprowadzone na podstawie rozmów telefonicznych z 2200 dyrektorami finansowymi losowo wybranych amerykańskich firm.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.