Nieumiejętność zarządzania przez wartości to bolączka polskich liderów

- Polskim menedżerom brakuje koncepcji na to, jak budować trwale swój autorytet na czymś innym niż tylko władza formalna i miejsce w firmowej strukturze gradacji - mówi Joanna Malinowska-Parzydło, CEO Personal Brand Institute.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nieumiejętność zarządzania przez wartości to bolączka polskich liderów

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

31 mar 2014 6:00


Dlaczego zdecydowała się pani na rezygnację z pracy w dziale HR w TVN, aby wspierać innych w budowaniu marki osobistej?

Joanna Malinowska-Parzydło, CEO Personal Brand Institute autorka bloga „Jesteś Marką", założycielka i prezes Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu: - Opuściłam stanowisko dyrektora personalnego TVN, ponieważ przez lata budowałam swoją markę osobistą. Dzięki temu mogłam zrezygnować z atrakcyjnej pracy w znanej firmie, aby móc realizować swoje marzenia i koncepcje biznesowe oraz inwestować w tworzenie własnej firmy.

Marka osobista pomogła?

- Mocna marka sprawia, że jesteśmy znani ludziom z naszego biznesowego kręgu jako osoby wartościowe i dostawcy konkretnych wartości. W moim środowisku biznesowym reakcja na informację o zmianie pracy była natychmiastowa. Prezesi innych firm poinformowani dzięki zmianie profilu na LinkedIn bezzwłocznie skorzystali z okazji, aby osobę o mocnej reputacji stratega i doradcy HR poprosić o wsparcie w zakresie budowania strategii, zarządzania zmianą, tworzenia kultury organizacyjnej i w budowaniu marki przywództwa w dojrzałych organizacjach, którymi zarządzają.

Czyli warto inwestować w markę osobistą?

- Zdecydowanie tak, choć nie każdy musi. To projekt dla ludzi zdeterminowanych i wytrwałych. Dzięki budowaniu marki zyskujemy wolność osobistą i łatwiej podejmować nam życiowe wyzwania i decyzje. Dokonujemy własnych wyborów, które wynikają z przemyślanej koncepcji siebie i strategii na własne życie czy to zawodowe, czy prywatne.

W dzisiejszych czasach posiadanie pomysłu na siebie i samoświadomość decydują o sukcesie w procesach rekrutacji. Menedżerowie HR zaczęli zatrudniać pracowników, zwracając uwagę na ich markę osobistą, a więc na to, jaka jest ich dotychczasowa już nie skuteczność, ale wartość i reputacja w opinii innych oraz na to, co wyróżnia kandydatów z tłumu im podobnych. Rekruter patrzy na to, jaką wartość dana osoba może wnieść do firmy. Marka jest obietnicą składaną przez partnerów, firmy czy też pracowników.

Czy pracownik, budując markę osobistą, buduje również markę firmy?

- Oczywiście. Wizerunek pracodawcy budują wszyscy pracownicy, nie tylko dział HR, zarząd, czy dział komunikacji. Personel swoim zachowaniem i postawą buduje markę firmy. Niestety działa to w obie strony - bardzo szybko może ją także zrujnować, zwłaszcza w dobie rozwiniętych portali społecznościowych.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Katowice 15 listopada 2017

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Szymon 2014-04-03 21:38:57

Oj, Pani manager po prostu miała dość pracy w korporacji, na każde zawołanie byle menedżera. Teraz ma Stowarzyszenie Mentorów, wymyśli się certyfikaty, proces certyfikacji co roku odnawiany i już ... Zgodnie z modelem, rób kasę na tych co szkolą/coachują/mentorują innych. To łatwy łup , bo oni są świadomi, że szkolenie jest potrzebne.

NiT 2014-03-31 16:55:41

A to takie elementarnie proste.