Niemal trzy czwarte prezesów obawia się cyberataków

Cyberbezpieczeństwo to główne wezwanie biznesowe na najbliższy rok zdaniem prezesów polskich firm. Podobnie jest wśród przedstawicieli biznesu na świecie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Niemal trzy czwarte prezesów obawia się cyberataków

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

19 lut 2015 11:30


Zapytani o strategiczne znaczenie technologii dla biznesu szefowie firm wskazują na znaczenie rozwiązań w zakresie pozyskiwania i analizy danych, które są ważne dla ponad 90 proc. ankietowanych. Na świecie najważniejszym zagadnieniem związanym z technologiami cyfrowymi jest wykorzystywanie technologii mobilnych do pozyskiwania klientów, deklaruje tak 81 proc. badanych – wynika z badania firmy doradczej PwC „CEO Survey 2015”.

- Kluczowa rola informacji niezbędnych do realizacji głównych procesów biznesowych oraz coraz większe znaczenie elektronicznych kanałów dostępu powoduje, że cyberbezpieczeństwo staje się bardzo ważnym punktem planów każdego szefa. Biorąc pod uwagę ogromną ilość informacji, którą klienci udostępniają na swój temat, oczekują oni respektowania ich prawa do prywatności i poufności oraz pewności, że ich dane nie zostaną nielegalnie pozyskane i nie zostaną wykorzystane do nielegalnych operacji. Szefowie firm na całym świecie nie mają wątpliwości, jak dużą rolę mogą odegrać - mówi Jacek Sygutowski, dyrektor w zespole Cyber Security PwC.

Czytaj też: Ataki hakerów? Największe zagrożenie stwarzają pracownicy, ale gdyby wśród nich był haker...

- To, jak spółki spełniają to oczekiwanie  ma duże znaczenie dla ich zdolności do zdobywania i utrzymania klientów, a także dla budowy wartości marki. Ponad 60 proc. szefów polskich firm uważa, że jednym z kluczowych  zagrożeń dla biznesu, które mogą wpłynąć na perspektywę rozwoju bądź utraty marki są cyber-zagrożenia, w tym właśnie brak ochrony danych – dodaje Sygutowski.

Szefowie firm na całym świecie nie mają wątpliwości, jak dużą rolę mogą odegrać informacje w  uzyskaniu wiedzy o klientach i sposobach ich angażowania. Po zainwestowaniu znacznych nakładów w IT na przestrzeni ostatnich lat, liderzy przedsiębiorstw oczekują realnych efektów w zakresie powiązania tych inwestycji ze spełnieniem pragnień konsumentów.

Tymczasem jedynie tylko 3 proc. danych jest tagowanych, a zaledwie 0,5 proc. analizowanych, podczas gdy szacuje się, że 23 proc. wszystkich informacji cyfrowych generowanych rocznie może być przydatnych, gdyby były właściwie opisane i analizowane. Nic więc dziwnego, że 80 proc. prezesów firm na świecie wskazuje analizę danych jako strategicznie ważne dla biznesu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.