Nancy McKinstry, CEO Wolters Kluwer przebija szklany sufit w swoim koncernie wydawniczym

Odkąd Nancy McKinstry, CEO holenderskiego koncernu Wolters Kluwer, objęła swoje stanowisko w 2003 roku, liczba kobiet na wyższych stanowiskach wzrosła z 20 proc. aż do 50 proc.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nancy McKinstry, CEO Wolters Kluwer przebija szklany sufit w swoim koncernie wydawniczym

PODZIEL SIĘ


Autor: ZF

3 sie 2015 14:13


- Różnorodność stwarza więcej punktów widzenia w dyskusjach, co prowadzi do lepszego podejmowania decyzji, a to ma bezpośredni wpływ na wyniki finansowe firmy - mówi McKinstry.

Tym osiągnięciem, Wolters Kluwer zrealizował, a nawet przewyższył cel holenderskiego rządu na rok 2016. Jest nim chęć obsadzenia 30 proc wyższych stanowisk w tamtejszych firmach przez kobiety.

Aktualnie Wolters Kluwer to największy koncern o tak dużej różnorodności płci w Holandii.

W wywiadzie dla „Financial Times” McKinstry dzieli się także swoją opinią na temat skuteczności określania parytetów w prowadzeniu biznesu i tłumaczy, jak udało jej się dokonać przełomu bez dyskryminacji mężczyzn.

- Zawsze byłam przeciwna parytetom – zaznacza na wstępie McKinstry i z jej wypowiedzi wynika, że sytuacja poprawiła się – jakby – przy okazji. Jedną z pierwszych decyzji menedżerki było wprowadzenie programu zarządzania talentami, co umożliwiało wyselekcjonowanie pracowników o potencjale i aspiracjach do objęcia wyższych stanowisk.

- Programem objęte zostały nie tylko kobiety, ale też mężczyźni i pracownicy innych narodowości - zastrzega McKinstry.

Program rozwoju talentów – w którym świetnie odnalazły się zatrudnione w Wolters Kluwer panie – wspomagał też mentoring i szkolenia pracowników.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.