Najlepszymi ambasadorami są pracownicy, dlatego pracę nad wizerunkiem zaczynamy od środka

– Staramy się nie dawać powodów do formułowania negatywnych opinii w internecie. Mamy szeroko rozbudowane procedury, które umożliwiają pracownikom zgłaszanie nieprawidłowości – mówi Justyna Orzeł, dyrektor zasobów ludzkich Carrefour Polska.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Najlepszymi ambasadorami są pracownicy, dlatego pracę nad wizerunkiem zaczynamy od środka

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

18 maj 2015 6:38


Praca w hipermarkecie kojarzy się z ciężką pracą za marne grosze. Jak dział HR radzi sobie z tworzeniem pozytywnego wizerunku firmy w oczach pracowników?

Justyna Orzeł, dyrektor zasobów ludzkich Carrefour Polska: – Prowadzimy wiele działań, które mają na celu budowanie wizerunku solidnego pracodawcy zarówno wewnątrz organizacji, jak i na zewnątrz. Są one bardzo spójne.

W Carrefour skupiamy się na klarownej i przejrzystej organizacji pracy, jasno zdefiniowanym zakresie odpowiedzialności, który spoczywa na poszczególnych pracownikach. Istotna jest dla nas również dobra komunikacja wewnętrzna oraz odpowiedni system szkoleń.

W naszej firmie wynagrodzenie to nie tylko pensja zasadnicza, ale również premie i bogaty pakiet świadczeń pracowniczych, takich jak: prywatna opieka medyczna (także dla członków rodzin), ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz ubezpieczenia na życie. Zatrudnieni mogą również korzystać z pakietu rekreacyjnego (karta multisport). Nasza polityka wynagrodzeń zakłada równowagę między wkładem pracy zatrudnionego a otrzymywanymi korzyściami ze strony pracodawcy.

Czy sprawdzacie poziom satysfakcji wśród pracowników?

– Oczywiście. Ostatnio miało to miejsce w październiku 2014 r. Takie działania mają na celu wskazanie obszarów, które wymagają zmian całej firmie. Wyniki mają również wpływ na zarządzanie w konkretnych sklepach. W każdej placówce zostaje sporządzony plan. Jego celem jest poprawa elementów, które tego wymagają i kontynuacja działań, które doskonale się sprawdziły.

A jakie działania prowadzicie na zewnątrz firmy?

– Głęboko wierzę w to, że najlepszymi ambasadorami są pracownicy, dlatego też pracę nad zewnętrznym wizerunkiem zaczynamy od środka. Nic tak dobrze nie wypromuje firmy jak zadowoleni pracownicy.

Poza tym bierzemy udział w różnych konkursach, które obiektywnie oceniają nasze praktyki. Nagrody pokazują, że to, co robimy na zewnątrz, jest spójne z tym, co dzieje się w firmie. Dla przykładu, drugi rok z rzędu otrzymaliśmy wyróżnienie Solidny Pracodawca w kategorii ogólnopolskiej oraz certyfikat „HR najwyższej jakości”, który przyznaje Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

inny 2015-05-19 11:40:04

To co Pani pisze to nic nowego, każda większa firma juz dawno to wprowadziła, daje te mizerne rezultaty...

Real 2015-05-18 14:25:42

Pani Justyno Orzeł, Pani info: ... " Prowadzimy wiele działań, które mają na celu budowanie wizerunku solidnego pracodawcy zarówno wewnątrz organizacji, jak i na zewnątrz. Są one bardzo spójne." ......, to totalna ściema, niestety Carrefour jest śmieciowym pracodawcą o poziomie białe niewolnictwo. Pracownicy, pracują, bo nie mają innego wyjścia. Czy uważa pani zarobki na poziomie 1300 do 1700 zł za normalne, etyczne, godne dla pracowników. Ile pani zarabia ?? ile zarabiają prezesi/dyrektorzy ??. Tacy pracodawcy na Carrefour mają wpływ na emigrację z polski, bo nikt nie chce być, białym niewolnikiem na śmieciowych umowach i zarobkach

REKLAMA