Młodzi odchodzą z firmy po 7 miesiącach

• Statystyczny pracownik zostaje z korporacji na 4,5 roku, a przedstawiciel pokolenia X - na 7 miesięcy.
• Jednej firmy najkrócej trzymają się pracownicy mediów, reklamy i PR-u oraz branży finansowej.
• Partnerskie relacje i szansa na wykazanie się kreatywnością są szansą na wydłużenie tego czasu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Młodzi odchodzą z firmy po 7 miesiącach

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

18 maj 2016 11:29


Szymon Sikorski z Wroclaw.pl udostępnił na swoim Facebooku informację o raporcie Randstad na temat stażu pracy w korporacjach. Raport na razie nie jest dostępny, ale wynika z niego, że młodzi Polacy wytrzymują w korporacjach średnio nieco ponad pół roku. Później odchodzą zwykle do innych dużych marek.

Źródło: Facebook Źródło: Facebook
Raport ma być opracowany na podstawie tysięcy klientów i zatrudnionych przez Randstad.

Jeszcze kilka lat temu większość badanych (raport Sedlak&Sedlak, 2012 r.) pracowała u jednego pracodawcy na okres krótszy niż 4 lata. Połowę z nich stanowili pracownicy w wieku 30-40 lat. To nie 7 miesięcy. Na krótszy okres wpływa zapewne jeszcze niższy wiek i specyfika pracy w międzynarodowych korporacjach.

Według Sedlak&Sedlak pracownicy odchodzą z firmy nie tylko w powodu niesatysfakcjonującej płacy (31 proc. wskazań), ale również braku możliwości rozwoju i niskiej satysfakcji z pełnionych obowiązków (33 i 31 proc.).

Najkrótszy staż dotyczy mediów, reklamy i PR-u oraz branży finansowej, a najdłuższy - przemysłu, ochrony środowiska i usług nierynkowych.

Zdania internautów są podzielone. Dla jednych 7 miesięcy to szokująco krótki czas, w którym nie można się niczego nauczyć. Dla innych - aż nadto, jak na korporację.

Źródł: Komentarze pod postem na Facebooku Źródł: Komentarze pod postem na Facebooku

Jak zatrzymać młodych pracowników? Przedstawiciele generacji Y i Z lubią robić wszystko szybko i eksperymentować, a zmieniające się ciągle środowisko to ich żywioł. Dzięki temu często im bardziej kreatywnie muszą podejść do zadania, tym realizując je czerpią więcej satysfakcji z pracy. Są mobilni, elastyczni i ambitni, ale i wymagający, bo nie godzą się tak po prostu na wszystkie proponowane warunki, przywiązują dużą wagę do zachowania work-life balance, a także szybko się nudzą.

Ważne jest zadbanie o partnerskie relacje, zapewnienie im możliwości rozwoju i dostarczanie zawodowych wyzwań, co pozwoli uniknąć monotonii, a dodatkowo będzie szansą na zdobycie uznania ze strony przełożonych i współpracowników.

Powierzanie młodym osobom większych czy nietypowych projektów pod okiem lidera zespołu to sposób na to, aby wykazali się swoją kreatywnością, nieszablonowym myśleniem i samodzielnością, stali się bardziej świadomi swoich umiejętności i zaznajomili się z branżą.

Warto wziąć pod uwagę także możliwość wprowadzenia elastycznych rozwiązań dotyczących samej formy wykonywania obowiązków i dać młodym możliwość realizowania ich zdalnie czy w trybie zadaniowym. Nie można też zapominać zarówno o klasycznych, jak i niestandardowych sposobach na motywowanie oraz dodatkowych benefitach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA