Millenialsi chcą mieć własne firmy. Czym planują się zajmować?

• 75 proc. przedstawicieli millenialsów planuje założyć swój biznes.
• Chcą zajmować się głównie handlem i branżą spożywczą.
• By założyć dobrze prosperującą firmę według millenialsów trzeba pozyskać środki finansowe z zewnątrz
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Millenialsi chcą mieć własne firmy. Czym planują się zajmować?

PODZIEL SIĘ


Autor: DlaHandlu.pl/AT

dlahandlu.pl

13 cze 2016 13:15


75 proc. przedstawicieli pokolenia millenialsów (osoby urodzone w latach 1980 – 1995) planuje założyć swój biznes – wynika z badania wykonanego przez ARC Rynek i Opinia. Chcą zajmować się handlem (12 proc,.), branżą spożywczą (po 7 proc.), marketingiem, reklamą, public relations, IT (po 6 proc.), branżą kosmetyczną i odzieżową (po 5 proc.), doradztwem i szkoleniami (3 proc.), projektowaniem, architekturą i designem (2 proc.).

Żeby założyć dobrze prosperującą firmę, trzeba, zdaniem millenialsów, pozyskać środki finansowe z zewnątrz (kredyty, pożyczki, dotacje, inwestorzy – 56 proc.), znaleźć miejsce na prowadzenie działalności (41 proc.), kupić sprzęt komputerowy i oprogramowanie (38 proc.), zasięgnąć porad prawnych i podatkowych (34 proc.), być obecnym w mediach społecznościowych (21 proc.), posiadać odpowiedni know-how i technologie (13 proc.), wirtualny hosting (10 proc.) oraz odbyć szkolenia (np. z asertywności, negocjacji – 7 proc.).

A co ich zachęca do prowadzenia własnego biznesu? Poczucie niezależności (49 proc.), elastyczny czas pracy (39 proc.), wysokie zarobki (38 proc.), praca zgodna z pasją (33 proc.), zabezpieczenie przyszłości (29 proc.), możliwość samodzielnego kierowania kierunku rozwoju biznesu (22 proc.), możliwość samorozwoju (20 proc.), praca zgodna z wyznawanymi wartościami (17 proc.), możliwość pracy ze zdolnymi i kreatywnymi osobami (7 proc.).

Millenialsi obawiają się za to tego, że nie pozyskają klientów (62 proc.), nie spełnią oczekiwań klientów (35 proc.), będą mieli za dużo pracy (25 proc.), problem ze zbilansowaniem życia prywatnego i zawodowego (24 proc.), nie nadążą za zmieniającą się sytuacją rynkową (21 proc.), że pomysł skopiuje konkurencja (20 proc.).

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA