Millenalsi są trudnymi klientami i pracownikami

Millenialsi, czyli osoby urodzone w latach 1980–2000, częściej niż ich rodzice pracują na własny rachunek. Zakładają start-upy lub pracują w korporacjach, ale brakuje im stabilności.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Millenalsi są trudnymi klientami i pracownikami

PODZIEL SIĘ


Autor: Newseria

25 lis 2015 7:44


Millenialsi, nazywani także generacją Y, to pokolenie osób, które urodziły się w latach 1980–2000. W Polsce żyje 11 mln osób należących do tej grupy, która jest przedmiotem szczególnego zainteresowania rynku.

Z licznych badań wynika bowiem, że millenialsi wydają pieniądze znacznie chętniej niż ich rodzice i dziadkowie. Eksperci przestrzegają jednak, że przedstawiciele pokolenia Y nie są łatwymi klientami – mają duże oczekiwania wobec produktu, nie sugerują się łatwo reklamą i nie ufają tradycyjnym mediom.

W badaniu przeprowadzonym przez Elite Daily 37 proc. badanych z tej grupy wiekowej przyznało, że podejmując decyzje zakupowe, kieruje się wskazówkami przyjaciół, 36 proc. – rodziny, 17 proc. – internetowych ekspertów, np. blogerów.

– Nie czytają gazet, rzadko oglądają telewizję, większość z nich nawet już nie ma telewizora. Tradycyjne kanały raczej do nich nie docierają. Głównym źródłem wiedzy jest internet. Większość z nich dawno temu zaglądała do encyklopedii czy do słownika, oni raczej wpisują hasło w wyszukiwarkę i tu znajdują informacje i stąd czerpią wiedzę – mówi Witalij Kedyk, współtwórca platformy Wishround.pl.

Jakimi są pracownikami?

Millenialsi także chętniej niż przedstawiciele starszych pokoleń pracują na własny rachunek. Zostają freelancerami lub przedsiębiorcami – są obeznani z nowymi technologiami, dlatego chętnie zakładają innowacyjne start-upy.

Czytaj też: Millenialsi chcą być szanowani, inaczej odchodzą bez skrupułów

– Pokolenie to może pracować w korporacjach, ale są niestabilni. Nie są w stanie wytrwać w jednym miejscu długo. Dlatego jeśli im coś nie pasuje w korporacji, z łatwością zmieniają miejsce pracy – wyjaśnia Kedyk.

Kontakt przez internet

Millenialsi to pierwsze pokolenie, które wychowało się w świecie komputerów i internetu. Ponad 70 proc. z nich ma smartfona, a 80 proc. konto na Facebooku.

Według raportu „E-commerce w Polsce 2015” przygotowanego przez Gemius osoby w wieku 25–34 lata stanowią 34 proc. klientów robiących zakupy przez internet. Właściciele e-sklepów powinni dostosować swoją ofertę do ich potrzeb, nie tylko tworząc wygodne w obsłudze aplikacje mobilne, lecz także oferując przyjazne dla konsumenta formy płatności, które ułatwiają robienie zakupów.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA