Milenialsi zdominują rynek pracy. Jak pogodzić wymagania pracodawców i oczekiwania pokolenia Y?

• Dla wielu pracodawców konfrontacja z młodym pokoleniem pracowników (generacją Y) jest zaskakująca.
• Pracodawcy narzekają na roszczeniowość, nielojalność, małe zaangażowanie milenialsów.
• Coraz więcej firm zaczyna jednak odkrywać i wykorzystywać ich atuty.
• Inną sprawą jest to, że muszą się na milenialsów otworzyć, gdyż w najbliższej dekadzie zdominują oni rynek pracy.
• Na końcowy sukces jednych i drugich wpływ ma jednak wiele czynników.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Milenialsi zdominują rynek pracy. Jak pogodzić wymagania pracodawców i oczekiwania pokolenia Y?

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

12 lip 2016 10:00


– Pokolenie Y charakteryzuje się odmiennym podejściem do pracy i hierarchią życiowych wartości, dlatego większość firm, z którymi współpracujemy wyraża obawy związane z lojalnością i stabilnością młodych pracowników. Po stronie pracodawców potrzebna jest jednak refleksja, bo pracowników o „dawnym” charakterze już nie znajdą. Muszą za to znaleźć sposób na wykorzystanie dużego, choć może nie tak oczywistego potencjału „igreków” - mówi Ewa Przybylska, dyrektor ds. rozwoju rekrutacji stałych w Grupie Progres.

Pogodzić dwa światy

Według danych firmy doradczej Delloite w ciągu najbliższej dekady pokolenie określane mianem „Y” stanowić będzie 75 procent światowej siły roboczej. Dla rynku pracy oznacza to nieodzowne zmiany, a dla pracodawców konieczność wyjścia poza stereotypowe ramy i znalezienia możliwości wykorzystania licznych atutów millenialsów.

Czytaj też: Czego w pracy oczekuje pokolenie Y? Czy pracodawcy są w stanie spełnić wymagania milenialsów?

Wprawdzie są oni nastawieni na siebie, czasem niepokorni i chcą od razu dużo zarabiać, ale przy tym są ambitni, empatyczni i wszechstronnie wyedukowani. Ich bystrość, szybkość nauki czy obycie ze światem nowoczesnych technologii można przekuć na sukces każdej firmy.

- Millenialsi świetnie optymalizują pracę, są spostrzegawczy i odważni w kreowaniu rozwiązań. Taka świeżość może pomagać firmom usprawniać różnego rodzaju procesy czy nawet wdrażać nowoczesne, cyfrowe rozwiązania. Coraz częściej konsultujemy z pracodawcami kwestie zarządzania zespołami zróżnicowanymi pokoleniowo, co jest istotną zmianą w ich świadomości. Trzeba też mieć na uwadze, że dzisiaj „zmagamy się” z millenialsami, ale na horyzoncie pojawia się już kolejne pokolenie, Z, wymagające jeszcze innego podejścia – dodaje Ewa Przybylska z Grupy Progres.

Czytaj też: Jakie wady i zalety mają pracownicy z pokolenia Y?

Potrzeby młodego pokolenia pracowników świetnie potrafią adresować firmy sektora nowoczesnych usług dla biznesu. Przykładem jest State Street Bank Polska, w którym millenialni stanowią ponad 90 proc. kadry.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Andrzej Różański Trener Wystąpień Publicznych 2016-07-13 20:43:35

Pokolenie Y, to pokolenie, które wymaga innej komunikacji. Manager, nie tylko powinien kontrolować, ale powinien umieć się dobrze komunikować. Umiejętność słuchania, mówienia i motywowania będzie kluczową...
PORADNIK MÓWCY
Blog Jak skutecznie przemawiać

yxyxy 2016-07-12 12:58:40

Jak pogodzić ? Polacy na zachód, a Ukraińcy do nas. Tak to się kończy.

REKLAMA