Microsoft wspiera młodych przedsiębiorców

Microsoft stworzył kompleksowy program dla firm na wczesnym stadium rozwoju oparty na transferze wiedzy, mentoringu, grantach technologicznych i dostępie do potencjalnych inwestorów. Skorzystało z niego niemal 2 tys. młodych firm.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Microsoft wspiera młodych przedsiębiorców

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

19 lis 2015 12:46


Pierwsze pomysły na firmy rodzą się już w czasach studenckich, bardzo często wynikając z pasji i zainteresowań samych twórców. Stąd najlepszym punktem startu dla rozwoju nowych idei na biznes są różnorodne konkursy skierowane do początkujących przedsiębiorców.

Microsoft od wielu lat prowadzi Imagine Cup skierowany do studentów. Niegdyś konkurs technologiczny, Imagine Cup przekształcił się w inicjatywę, która ma na celu stymulować młodych pasjonatów technologii do tworzenia nie tylko projektów konkursowych, ale przede wszystkim potencjalnych przedsięwzięć biznesowych. W rezultacie projekty o najwyższym potencjale trafiają do akceleracji biznesowej i mają możliwość pozyskania inwestycji na dalszy wzrost.

- Microsoft wspiera takie projekty w kilku obszarach – umożliwia kontakt ze swoimi klientami, inwestorami, dostarcza mentoring biznesowy i darmowe oprogramowanie. W ostatnim półroczu 2014 roku Microsoft pomógł w pozyskaniu ponad 1 miliona złotych na finansowanie projektów najbardziej obiecujących firm z grona finalistów Imagine Cup – mówi Rafał Albin, dyrektor ds. nowych technologii w Microsoft.

Konfrontacja z rynkiem

Kluczowym momentem w życiu start-upu jest konfrontacja z oczekiwaniami rynku. Jest to tym ważniejsze, że daje impuls do kolejnych usprawnień w produktach i usługach oraz dostosowania ich do faktycznych potrzeb odbiorców.

Microsoft uruchomił program BizSpark, który zapewnia wsparcie zarówno w postaci grantów technologicznych, jak i mentoringu biznesowego. Startup Poland ocenia, że obecnie na polskim rynku znajduje się około 25 001 młodych firm. W programie BizSpark działa ponad 2 tys. z nich. Tylko w 2014 roku powstało 4 tys. miejsc pracy w firmach będących uczestnikami projektu.

- Na przestrzeni ostatnich 5 lat Microsoft przekazał młodym polskim firmom granty technologiczne o wartości 396 milionów złotych. Start-upowcy mogą również liczyć na pomoc w biznesowej weryfikacji ich rozwiązań, co często okazuje się jednym z najtrudniejszych momentów każdej innowacyjnej firmy. W ramach Customer Access Program Microsoft umożliwia startupom z wysokim potencjałem zaprezentowanie swoich rozwiązań naszym partnerom biznesowym – dodaje Rafał Albin.

Droga do inwestora

Jednym z najważniejszych celów dla Microsoft przy współpracy ze start-upami jest umożliwienie im prezentacji swoich rozwiązań przed potencjalnymi inwestorami specjalizującymi się w rynku młodych przedsiębiorstw. Wydarzenia takie jak Dragons Den, VC Speed Dating, Lublin Startup Festival czy Starter Rocket, których partnerem jest Microsoft gromadzą fundusze Venture Capital żywo zainteresowane wyłowieniem najbardziej obiecujących projektów.

We wrześniu br. została zamknięta pierwsza inwestycja w start-up, zainicjowana w ramach akcji VC Speed Dating. Drogę do inwestorów znalazło Fuero Games, polskie studio gier mobilnych, które pozyskało kolejną rundę finansowania w wysokości 2,5 miliona złotych. W spółkę zainwestowały fundusze Experior Venture Fund, który objął większość rundy oraz Hedgehog Fund (dotychczasowy inwestor).

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.