Menedżer musi zejść z wyżyn na pole walki. Wtedy osiągnie sukces

Prawdziwy menedżer powinien mieć kompetencje i angażować się w pracę. Inaczej nie będzie dobry.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Menedżer musi zejść z wyżyn na pole walki. Wtedy osiągnie sukces

PODZIEL SIĘ


Autor: Damian Baran

8 maj 2013 9:00


W jednej firmie jest menedżer profesjonalista z pełną listą potrzebnych kompetencji, który jednak nie angażuje się emocjonalnie w pracę. W drugiej jego odpowiednik oddaje całe serce w realizację projektu, podchodzi do niego bardzo emocjonalnie. Nie jest jednak aż tak wyedukowany jak ten pierwszy. Który jest dla firmy cenniejszy?

- Najlepsza jest opcja wypośrodkowana. Menedżer, który wnosi zaangażowanie i kompetencje - odpowiada Agnieszka Pastuła, menedżer Antal HR & Admin.

Podobnego zdania jest Karolina Radziszewska, dyrektor personalny w Randstad Polska. Tłumaczy, że dobry menedżer potrafi odróżnić własne emocje i chęci od obiektywnych przesłanek, ale jest też zaangażowany emocjonalnie i zmotywowany do osiągnięcia celu.

Agnieszka Pastuła zauważa jednak, że poziom zaangażowania zmienia się w trakcie trwania projektu. Nie ma gwarancji, że osoba początkowo całkowicie nim pochłonięta będzie nim tak samo zainteresowana przez cały czas jego trwania. - Ale postawa menedżera bardzo wpływa na cały zespół i tylko zaangażowana osoba jest w stanie pociągnąć za sobą współpracowników - wyjaśnia Agnieszka Pastuła.

Uważa również, że nawet najbardziej kompetentny menedżer nie stworzy odpowiedniego nastawienia do pracy w swoim zespole, jeśli nie pokaże podwładnym własnego zaangażowania.

- Nie będzie osiągać rezultatów osoba, która wydaje polecenia zza biurka - mówi Beata Kapcewicz, dyrektor zarządzający w firmie Architekci Kariery. Powód? - Tylko zaangażowanie w proces, praca z zespołem, stanie na jego czele, czyli zejście z wyżyn na pole walki daje szansę osiągania rezultatów w krótkim i długim terminie - uważa Kapcewicz.

A kompetencje? Beata Kapcewicz wskazuje trzy elementy składające się na nie: wiedza, doświadczenie oraz postawy i osobowość.

- Wiedza jest ważna, ale ja zwracam uwagę przede wszystkim na doświadczenie, osobowość oraz czy menedżer się nieustannie rozwija. A gdy patrzę na menedżerów w Polsce, widzę, że to właśnie rozwój jest najbardziej zaniedbywaną przez nich rzeczą - twierdzi i dodaje, że są menedżerowie, którzy mają 20-letnią praktykę, ale nie pracują nad sobą - nad odpowiednimi postawami i codziennymi nawykami.

- I oni bardzo szybko tracą autorytet w zespole, popełniają masę błędów, są sfrustrowani. Na nic wtedy wiedza i doświadczenie - stwierdza dyrektor zarządzający w firmie Architekci Kariery.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA