Marka osobista rekrutera - skuteczne narzędzie marketingu

Wielu polskich rekruterów nie wykorzystuje świadomie personal brandingu do podniesienia swojej skuteczności zawodowej. Tymczasem w Dolinie Krzemowej czy w krajach Europy Zachodniej wizerunek osobisty jest uznawany za ważny składnik sukcesu w przciąganiu zarówno kandydatów jak i nowych klientów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Marka osobista rekrutera - skuteczne narzędzie marketingu

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

20 paź 2015 20:33


Jednym z ważniejszych, a wciąż zaniedbywanych na polskim rynku obszarów branży rekrutacyjnej jest zagadnienie personal brandingu, czyli pracy nad marką osobistą rekrutera. Pojęcie marki rekrutera jest niczym innym jak wizerunkiem osoby pracującej w branży zatrudnienia i HR.

Wiarygodna marka przekłada się na wizerunek naszych klientów, ponieważ w oczach potencjalnych pracowników pośrednik zatrudnienia jest ambasadorem klienta. O ile pracodawcy i agencje zatrudnienia świadomie i kreatywnie podchodzą do zagadnienia employer brandingu, często zapominają o wizerunku samego rekrutera.

Prestiż zawodu

Markę osobistą można również traktować i wykorzystywać jako narzędzie marketingowe. Jest ona ściśle powiązana z wizerunkiem firmy. A mianowicie im bardziej odpowiada oczekiwaniom klientów, tym skuteczniej może przełożyć się na ich pozyskanie.

Ostatecznie świadome podejście do marki osobistej może przyczynić się do podniesienia prestiżu zawodu. Przyciągając do zawodu utalentowanych i ambitnych pracowników, rekruter wpływa na rozwój branży oraz podniesienie poziomu kompetencji zawodowych na rynku.

- Marka rekrutera jest młodym pojęciem na polskim rynku zatrudnienia. Mówi się o tym od niedawna, choć dostrzegam rosnącą świadomość potrzeby budowania wizerunku pracowników w naszych agencjach zatrudnienia – mówi Jarosław Adamkiewicz, prezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.

Zaistnieć w mediach

Jak zatem budować markę rekrutera? Przede wszystkim świadomie i stopniowo. Personal branding w tej branży, tak samo jak i w każdej innej, jest procesem długofalowym. Już sama świadomość wpływu wizerunku osobistego na praktykowany zawód daje przewagę.

Istotne są zarówno kompetencje, doświadczenie i profesjonalizm oraz komunikacja w relacjach z różnymi grupami odbiorców (pracodawcami, kandydatami, kolegami z branży, mediami, kontrahentami) jak i budowanie marki osobistej w mediach.

Czytaj też: Social media pozwalają budować własną markę. Trzeba jednak mądrze wykorzystać ich potencjał

W tym przypadku kluczowe są właściwie utworzone i rozwijane profile w zawodowych mediach społecznościowych. Istotne są także tradycyjne media branżowe i biznesowe, gdzie możemy występować w roli ekspertów w swojej dziedzinie.

Kolejnym narzędziem może być przyłączenie się do rozpoznawalnej organizacji branżowej, z wartościami której się identyfikujemy. Pozwoli to na potwierdzenie naszej reputacji zawodowej jako pracownika, który zobowiązał się do przestrzegania określonych zasad oraz światowych standardów w branży.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA