Management Equity - sposób na zatrzymanie najlepszych pracowników

Wielu przedsiębiorców nie potrafi utrzymać najlepszych managerów bądź kluczowych pracowników w swojej firmie. Jak to zmienić?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Management Equity - sposób na zatrzymanie najlepszych pracowników

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

9 cze 2015 13:42


Problem z zatrzymaniem najlepszych mają szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa, skąd utalentowani pracownicy, widząc brak perspektyw i możliwości rozwoju przechodzą do ogólnoświatowych korporacji. Jednym ze sposobów utrzymania efektywnej kadry jest wprowadzenie zarządzania w modelu management equity, czyli teorii sprawiedliwości lub inaczej, sprawiedliwego udziału.

Nagradzanie pracowników zwiększa ich motywacje

Teoria ta została opracowana w 1963 roku przez Johna Stacy Adams’a, amerykańskiego psychologa, badającego zachowania w miejscu pracy. W swoim ogólnym znaczeniu, teoria ta uzależnia poziom motywacji do pracy poszczególnego pracownika od poziomu jego zadowolenia z tego, co otrzymuje w zamian za poniesiony wysiłek czy generalny wkład w funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Teoria sprawiedliwości zakłada, że słuszne ocenianie i nagradzanie pracowników zwiększa ich motywacje, a także przekłada się na ich relacje pracownicze oraz na przywiązanie do organizacji. Zastosowanie tego modelu zarządzania może być rozwiązaniem problemów z utrzymaniem kadry.

Podejście to mówi, że poczucie sprawiedliwości pracowników uzależnione jest od stosunku nakładów pracy do ich wyników. Inaczej mówiąc, sprawiedliwość w przedsiębiorstwie osiągana jest wtedy gdy nagrody uzyskiwane przez pracowników za podobne nakłady pracy są równe.

Nakład pracy to nic innego niż: czas poświęcony na pracę, wykształcenie, umiejętności, doświadczenie, wysiłek, lojalność, poświęcenie, determinacja, oddanie, staż pracy, zaufanie czy wsparcie od współpracowników.

Wynikiem zaś definiujemy pozytywne i negatywne konsekwencje naszej pracy. Wynik pracy to nie tylko policzalna pensja, ale także: bezpieczeństwo i stabilność zatrudnienia, reputacja, obowiązki, nakład pracy, poczucie spełnienia, pochwały od przełożonych czy inne służbowe wyróżnienia i obowiązki. Im stosunek nakładu pracy do wyniku pracy jest bliższy jedności, tym pracownik odczuwać będzie większą satysfakcję a wydajność jego pracy będzie wzrastać

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.