Maciej Rybiński, chwilowy CEO Adecco: Szef musi nie tylko używać kija, ale tłumaczyć dlaczego to robi

– Młodzi są przyzwyczajeni do pochwały, zdecydowanie gorzej przyjmują krytykę. Liderzy muszą być tego świadomi i w odpowiedni sposób udzielać negatywnego feedbacku – tak, aby przedstawiciele pokolenia Y nie zrazili się do nich i do środowiska pracy. Krytyka musi być konstruktywna – mówi w rozmowie z PulsemHR.pl Maciej Rybiński, CEO for 1 month w Adecco Poland.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Maciej Rybiński, chwilowy CEO Adecco: Szef musi nie tylko używać kija, ale tłumaczyć dlaczego to robi

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

28 lip 2016 6:15


Zostałeś na miesiąc szefem dużej firmy. Co najbardziej zaskoczyło w pracy prezesa?

Maciej Rybiński, CEO for 1 month w Adecco Poland: – Posiadam doświadczenie w zarządzaniu – co prawda nie w przedsiębiorstwie, ale organizacji pozarządowej – dlatego też praca prezesa nie do końca jest mi obca. To, co jednak mnie zaskoczyło, to otwarta kultura organizacyjna, jaka jest w Adecco. Byłem zdziwiony, że między prezesem a konsultantem czy pracownikami działu administracji nie ma dystansu ani barier. Atmosfera była podobna do tej, której dotychczas doświadczyłem pracując w organizacji pozarządowej z młodymi ludźmi.

Co z kolei było największym wyzwaniem?

– W tego typu projekcie, gdzie młody człowiek dołącza do profesjonalnej organizacji i to od razu na najwyższy szczebel wyzwań jest bardzo wiele. Począwszy od najprostszych, tzw. wewnętrznych – dobra organizacja pracy własnej, terminowość, dopasowanie się do kultury organizacji, poznanie reguł obowiązujących w Zespole – tych pisanych i niepisanych, a także zewnętrznych.

Przykładem tego drugiego był już pierwszy dzień. Miałem zaplanowane spotkanie networkingowe, podczas którego musiałem reprezentować firmę. Wydaje mi się, że dobrze wykonałem zadanie. Uczestnicy spotkania byli zainteresowani nie tylko firmą, ale również projektem.

Kolejnym szczególnie dużym wyzwaniem było poprowadzenie spotkania managementu, podsumowujące wyniki spółki w pierwszym półroczu 2016 r. Musiałem niezwykle szybko przyswoić wiele terminów i liczb, by później zaprezentować je współpracownikom.

W jakich projektach Adecco brałeś dotychczas udział?

– Mój kalendarz jest kopią kalendarza Anny Wichy, prezes Adecco, dlatego uczestniczę w większości organizowanych spotkań, odwiedzam biura w terenie, rozmawiam z partnerami zewnętrznymi, klientami, konkurencją w branży, uczestniczę w konferencjach prasowych, mam unikalną możliwość bezpośredniej pracy przy starcie nowego brandu dla grupy Adecco. Pracuję tez nad własnym projektem z obszaru employer brandingu i CSR. Przygotowuję własne pomysły, które mogą być wdrożone nie tylko w polskim oddziale Adecco, ale również w zagranicznych jednostkach.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.