Lana Popović, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services: Biznes i gospodarka potrzebują więcej kobiet jako przywódców

- Polska należy do światowych liderów jeśli chodzi o obsadzanie kobiet na stanowiskach kierowniczych. Już teraz kobiety zajmują ponad 1/3 stanowisk kierowniczych w dużych i średnich firmach - mówi Lana Popović, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Lana Popović, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services: Biznes i gospodarka potrzebują więcej kobiet jako przywódców

PODZIEL SIĘ


Autor: Portalspozywczy.pl/JS

www.portalspozywczy.pl

5 paź 2016 17:11


- Myślę, że biznes, ale też cała gospodarka i szeroko rozumiana sfera społeczna, potrzebują więcej kobiet jako przywódców. Kobiety prezentują inny styl zarządzania, budowania relacji, komunikacji, spojrzenia na pewne zjawiska. W dzisiejszym, szybko zmieniającym się świecie, bardzo potrzebujemy takiej różnorodności. Naprawdę wierzę, że dzięki niej możemy być jako firmy, społeczeństwa bardziej dynamiczni, innowacyjni i kreatywni - uważa Lana Popović, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o. 

Jak mówi, Coca-Cola kilka lat temu przyjęła globalne zobowiązanie związane ze wsparciem i wzmacnianiem kobiet. - To zobowiązanie realizujemy zarówno na zewnątrz organizacji poprzez program 5by20, ale też poprzez działania wewnątrz naszych struktur. W „Radzie ds. Przywództwa Kobiet” The Coca-Cola Company, składającej się z 15 menedżerek z całego świata, reprezentuję 23 kraje Środkowo-Południowej Europy. Wspólnie tworzymy oraz wdrażamy strategie i inicjatywy zmierzające do szybszego rozwoju i awansu kobiet na kluczowe stanowiska zarządcze. Polska organizacja radzi sobie w tym procesie świetnie. Jestem dumna, że w moim zespole zarządzającym są trzy kobiety, czyli mamy pełny parytet! - dodaje.

Program 5by20 zakłada aktywizację zawodową 5 mln kobiet na całym świecie do roku 2020. - W tym roku wspólnie z partnerami społecznymi rozpoczniemy ten program w Polsce. Bardzo się cieszę na spotkanie z Polkami i wspólne rozmowy o naszych planach, ambicjach i sposobie ich realizacji. Chcemy wspierać zawodowy rozwój Polek, zarówno jako pracowników, ale też przedsiębiorców. Chcemy dzielić się wiedzą i tworzyć przestrzeń do poznawania się, inspirowania, wymiany doświadczeń - mówi dyrektor generalna Coca Cola Poland Services.

Czytaj cały wywiad tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.