Które korporacje są najlepsze? Sprawdźcie, gdzie warto pracować

Firma Apple to najbardziej innowacyjna korporacja świata - wynika z raportu "50 najbardziej innowacyjnych korporacji świata 2014" firmy konsultingowej Boston Consulting Group. Blisko połowa z nich pochodzi z USA.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Które korporacje są najlepsze? Sprawdźcie, gdzie warto pracować

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

29 paź 2014 22:11


To dziewiąta edycja raportu. Na kolejnych miejscach znalazły się takie firmy jak Google, Samsung, Microsoft, IBM, Amazon, Tesla, Toyota, Facebook. Pierwszą dziesiątkę zamyka firma Sony.

Blisko połowa firm (24) z rankingu wywodzi się z USA a największą grupę wśród nich stanowią spółki technologiczne (12). Z kolei w Europie to Niemcy są wskazywane przez autorów raportu, jako kraj, z którego pochodzi najwięcej innowacyjnych firm. Z tego kraju wywodzi się 7 firm, a wśród nich dominują firmy motoryzacyjne (5). Łącznie z Europy w raporcie znalazło się 13 firm. Azjatyckie firmy uwzględnione w raporcie są z Japonii, Chin i Korei Południowej.

Czytaj też: Intel Technology Poland, Link 4 oraz Xstream tegorocznymi zwycięzcami rankingu

W raporcie znalazły się także zalecenia dla polskich firm jak rozwijać innowacyjność. Tomasz Mrozowski z ekspert BCG podkreślił, że bardzo ważne jest, aby firmy miały opracowane przejrzyste strategie, które zakładałyby m.in. wydzielenie z firmy zespołu zajmującego się szukaniem innowacyjnych pomysłów.

Nie powinien on podlegać kryteriom ocen związanej z bieżącą działalnością firmy. Strategia powinna także zakładać, szerokie podejście do szukania innowacyjnych pomysłów, a nie skupiać się na rozwiązaniu jednego problemu.

Firmy powinny także akceptować ryzyko związane z szukaniem i testowaniem innowacyjnych pomysłów. Jak zaznaczył Mrozowski, ich szefostwo powinno mieć świadomość, że część pieniędzy przeznaczonych na innowacje nie zwróci się, bo część pomysłów okaże się chybiona.

-Trzeba akceptować, że część pieniędzy nie przyniesie zysku, że zainwestujemy w projekty, które nie przyniosą zysku firmie. Ale tylko w taki sposób można stworzyć innowacyjne produkty - mówił.

- Polskie firmy nie doceniają, że nieudane projekty mogą być źródłem wiedzy i kolejnym etapem w dążeniu do rozwoju innowacyjności. To trochę jak z ogrodnikiem, który sieje dużo i nie boi się wycinać tych roślin, które nie rokują, a pielęgnować te, które rokują - podkreślił.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.