Kolor turkusowy rewolucjonizuje biznes. "Czas cwaniaków się kończy"

- Jesteśmy u progu rewolucji społecznej i biznesowej. Czas cwaniaków się kończy, bo przyszłością jest model oparty na ekonomii wartości – przekonuje Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny Open Eyes Economy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kolor turkusowy rewolucjonizuje biznes. "Czas cwaniaków się kończy"

PODZIEL SIĘ


Autor: Newseria

13 paź 2016 9:29


– Model turkusowej organizacji, podobnie jak model open eyes economy, to dwa podejścia, które pokazują najsilniejszy w tej chwili i wspaniały trend, który zmienia całą światową ekonomię i biznes. To kwestia podejścia do tego, jak należy prowadzić biznes – tłumaczy Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny Open Eyes Economy.

Czytaj też: Brak menedżerów to przyszłość? Polskie firmy zmierzają w turkusowym kierunku

– Dotąd oczywiście zdarzało się, że firmy robiły coś dobrego dla ludzi, ale to było przy okazji. Te dwa nowe modele zakładają, że od dziś cała przyszłość gospodarki, firm, biznesu zależy od oparcia się na tych wartościach - dodaje.

Turkusowy biznes

Koncepcja turkusowego biznesu, której autorem jest Frederic Laloux, zakłada, że głównym wyznacznikiem sukcesu nie jest zysk, ale realizacja pewnej misji, zmiana świata na lepsze, zaczynając od własnego miejsca pracy. Według open eyes economy, koncepcji wymyślonej w 2014 roku przez Jerzego Hausnera i Mateusza Zmyślonego, przyszłością są firmy, które cały biznes opierają na wartościach społecznych.

Przebudzeni konsumenci będą kupowali produkty i usługi tylko od firm zaangażowanych społecznie. Jak przekonuje Zmyślony, to w dużej mierze efekt kryzysu zaufania społecznego do biznesu.

Czytaj też: Hierarchia wewnętrzna odchodzi do lamusa. Czas na turkusowe zarządzanie

– Model turkusowy neguje chciwy biznes. Ten proces już się rozpoczął, a za kilka lat nie będzie już branż, w których firmy będą miały szansę budować swoją wiarygodność w jakikolwiek inny sposób. Jeżeli firmy nie będą przydatne społecznie, zostaną przez społeczeństwo zanegowane. To oznacza, że dla cwaniaków kończy się czas – przekonuje przedstawiciel Open Eyes Economy.

– Model turkusowy neguje chciwy biznes - mówi Mateusz Zamyślony. (Fot. Newseria) – Model turkusowy neguje chciwy biznes - mówi Mateusz Zamyślony. (Fot. Newseria)
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.