Kobiety z pokolenia Y uważają, że ich generacja osiągnie parytet płci. Ale mężczyźni muszą pomóc

• Pokolenie Y wierzy, że uda im się osiągnąć parytet płci, jednak potrzeba na to 22 lat.
• Jedna trzecia przedstawicieli pokolenia Y twierdzi, że w ich organizacjach nikt nie wspiera kobiet w dążeniu do obejmowania stanowisk kierowniczych.
• Mężczyźni, którzy są na stanowiskach kierowniczych twierdzą z kolei, że nie ponoszą odpowiedzialności za działania HR-owców w tej kwestii.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Kobiety z pokolenia Y uważają, że ich generacja osiągnie parytet płci. Ale mężczyźni muszą pomóc

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

17 mar 2016 10:42


Jak wynika z badania ManpowerGroup „7 kroków do wprowadzania kobiet na stanowiska kierownicze", Igreki uważają, że uda im się osiągnąć parytet płci. Co ciekawe, w ten sposób myśli 100 proc. kobiet z pokolenia Y. W swojej deklaracji młodzi są jednak ostrożni. Ich zdaniem upłyną 22 lata, zanim będą mogli powiedzieć, że zadanie to zostało wykonane.

Czytaj też: Kobiety same utrudniają sobie drogę na szczyt

W osiągnięcie parytetu płci wierzy także 93 proc. globalnych liderów. Najbardziej optymistyczni są menedżerowie z Azji i Pacyfiku. W ich opinii potrzeba tylko 13 lat, by osiągnąć równość płci. Europejczycy sądzą, że potrzeba o 6 lat więcej.

Wsparcie dla kobiet

59 proc. przebadanych przez ManpowerGroup liderów uważa, że jedynym najważniejszym działaniem, jakie może przeprowadzić organizacja w celu promowania zwiększenia liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych, jest stworzenie kultury neutralnej pod względem płci. Z kolei 58 proc. respondentów twierdzi, że odpowiedzialność za działania spoczywa na organizacji, a nie na samych zainteresowanych.

Jedna trzecia respondentek z pokolenia Y stwierdziła, że nikt w ich organizacji nie wspiera dążenia kobiet do stanowisk kierowniczych - nikt nie wdraża słów o równouprawnieniu w życie ani nie angażuje się w promowanie tej idei. Natomiast 32 proc. mężczyzn na stanowiskach kierowniczych uważa, że nie ponoszą oni odpowiedzialności za działania HR. A przecież to prezesi i menedżerowie wyższego szczebla kreują kulturę firm.

– To najwyższe kierownictwo musi pokazać swoje poparcie dla równouprawnienia na rynku pracy poprzez zwiększenie możliwości i liczby stanowisk dla kobiet. Powinno tworzyć środowisko, w którym kobiety są włączane w procesy na każdym poziomie i w każdym dziale – mówi Iwona Janas, dyrektor generalny ManpowerGroup w Polsce.

Jak awansować?

Kobiety z pokolenia Y twierdzą, że do awansu potrzebują relacji i sieci kontaktów, jednakże sieć kontaktów kobiet zazwyczaj składa się z kobiet i osób na równorzędnych stanowiskach, więc nie zapewnia im promocji niezbędnej do awansu. Zgadzają się z nimi przedstawicielki pokolenia X. Ich zdaniem do awansu potrzebne są kontakty, ale kluczowe jest również posiadanie mentora.

Z kolei mężczyźni liderzy uważają, że najlepszym sposobem na osiągnięcie awansu jest wykazywanie się umiejętnościami kierowniczymi i promowanie własnej osoby oraz otwartość na ryzyko, wyzwania i możliwości rozwoju.

*W badaniu wzięło udział 222 respondentów, z czego 72 z ManpowerGroup. Badani to osoby zajmujące pozycje ugruntowanych lub wyłaniających się liderów w swoich firmach. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA