Kobiety z pokolenia Y uważają, że ich generacja osiągnie parytet płci. Ale mężczyźni muszą pomóc

0 0
Kobiety z pokolenia Y uważają, że ich generacja osiągnie parytet płci. Ale mężczyźni muszą pomóc
Kobiety z pokolenia Y twierdzą, że do awansu potrzebują relacji i sieci kontaktów. (Fot. pixabay)

• Pokolenie Y wierzy, że uda im się osiągnąć parytet płci, jednak potrzeba na to 22 lat.
• Jedna trzecia przedstawicieli pokolenia Y twierdzi, że w ich organizacjach nikt nie wspiera kobiet w dążeniu do obejmowania stanowisk kierowniczych.
• Mężczyźni, którzy są na stanowiskach kierowniczych twierdzą z kolei, że nie ponoszą odpowiedzialności za działania HR-owców w tej kwestii.

Jak wynika z badania ManpowerGroup „7 kroków do wprowadzania kobiet na stanowiska kierownicze", Igreki uważają, że uda im się osiągnąć parytet płci. Co ciekawe, w ten sposób myśli 100 proc. kobiet z pokolenia Y. W swojej deklaracji młodzi są jednak ostrożni. Ich zdaniem upłyną 22 lata, zanim będą mogli powiedzieć, że zadanie to zostało wykonane.

Czytaj też: Kobiety same utrudniają sobie drogę na szczyt

W osiągnięcie parytetu płci wierzy także 93 proc. globalnych liderów. Najbardziej optymistyczni są menedżerowie z Azji i Pacyfiku. W ich opinii potrzeba tylko 13 lat, by osiągnąć równość płci. Europejczycy sądzą, że potrzeba o 6 lat więcej.

Wsparcie dla kobiet

59 proc. przebadanych przez ManpowerGroup liderów uważa, że jedynym najważniejszym działaniem, jakie może przeprowadzić organizacja w celu promowania zwiększenia liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych, jest stworzenie kultury neutralnej pod względem płci. Z kolei 58 proc. respondentów twierdzi, że odpowiedzialność za działania spoczywa na organizacji, a nie na samych zainteresowanych.

Jedna trzecia respondentek z pokolenia Y stwierdziła, że nikt w ich organizacji nie wspiera dążenia kobiet do stanowisk kierowniczych - nikt nie wdraża słów o równouprawnieniu w życie ani nie angażuje się w promowanie tej idei. Natomiast 32 proc. mężczyzn na stanowiskach kierowniczych uważa, że nie ponoszą oni odpowiedzialności za działania HR. A przecież to prezesi i menedżerowie wyższego szczebla kreują kulturę firm.

– To najwyższe kierownictwo musi pokazać swoje poparcie dla równouprawnienia na rynku pracy poprzez zwiększenie możliwości i liczby stanowisk dla kobiet. Powinno tworzyć środowisko, w którym kobiety są włączane w procesy na każdym poziomie i w każdym dziale – mówi Iwona Janas, dyrektor generalny ManpowerGroup w Polsce.

Jak awansować?

Kobiety z pokolenia Y twierdzą, że do awansu potrzebują relacji i sieci kontaktów, jednakże sieć kontaktów kobiet zazwyczaj składa się z kobiet i osób na równorzędnych stanowiskach, więc nie zapewnia im promocji niezbędnej do awansu. Zgadzają się z nimi przedstawicielki pokolenia X. Ich zdaniem do awansu potrzebne są kontakty, ale kluczowe jest również posiadanie mentora.

Z kolei mężczyźni liderzy uważają, że najlepszym sposobem na osiągnięcie awansu jest wykazywanie się umiejętnościami kierowniczymi i promowanie własnej osoby oraz otwartość na ryzyko, wyzwania i możliwości rozwoju.

*W badaniu wzięło udział 222 respondentów, z czego 72 z ManpowerGroup. Badani to osoby zajmujące pozycje ugruntowanych lub wyłaniających się liderów w swoich firmach. 

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.