Kobieta w biznesie: Jane Seymour, Brandi Temple i Karren Brady udowadniają, że można odnieść sukces

Co łączy zdobywczynię Złotego Globu, właścicielkę klubu piłkarskiego i założycielkę dynamicznej firmy odzieżowej? Każda z nich, mimo przeciwności losu, wyprowadziła swoją firmę i życie na prostą. Jane Seymour, Brandi Temple oraz Karren Brady opowiadają, jaką drogę przeszły od bankructwa, oskarżeń o korupcję, aż na szczyty biznesowych karier.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kobieta w biznesie: Jane Seymour, Brandi Temple i Karren Brady udowadniają, że można odnieść sukces

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

12 sie 2015 16:50


Coraz większa aktywność kobiet w biznesie dotyczy całej globalnej gospodarki. Jak szacuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, własny biznes uruchamia na całym świecie już 126 mln kobiet. W Polsce udział kobiet wśród grupy osób samozatrudnionych przekracza 35 proc. (12 miejsce w Europie). Przedsiębiorstwa zatrudniające pracowników w jednej trzeciej należą do kobiet.

Polki lepiej niż Polacy oceniają warunki zakładania działalności gospodarczej – 29 proc. pań jest zdania, że są one wystarczające by przetrwać co najmniej sześć miesięcy od założenia firmy, podczas, gdy podobnego zdania jest 23 proc. mężczyzn.

Za oceanem

W Stanach Zjednoczonych kobiety posiadają ponad 9 mln firm zatrudniając ok. 19 mln pracowników. Najczęściej rozpoczynają działalność korzystając z nieformalnych źródeł kapitału (np. pożyczek od znajomych i rodziny). W latach 2007-2014 niemal cztery na dziesięć startup’ów zakładały kobiety. Często do założenia własnego biznesu zmusza je sytuacja rodzinna i materialna.

Tak było w przypadku Brandi Temple, która w 2008 r. w obliczu obawy o utratę pracy przez męża założyła małą firmę odzieżową. Pierwsza siedziba Lolly Wolly Doodle mieściła się w przydomowym garażu. Korzystając z możliwości promowania swoich produktów przez media społecznościowe, firma w krótkim czasie stała się największym sprzedawcą na Facebook’u, tworząc ponad 100 miejsc pracy.

Social media pomogły

- Działalność oparta o nowe kanały komunikowania wymaga szczególnej odwagi, by nie bać się eksperymentować – powiedziała Brandi Temple, opowiadając o swojej drodze biznesowej kilkunastu tysiącom przedsiębiorców zgromadzonych na Sage Summit Nowym Orleanie pod koniec lipca.

- Media społecznościowe dają wiele nowych możliwości, na które nie mogą liczyć przedsiębiorstwa obawiające się nowych kanałów docierania do klientów. Spotykałam się z opiniami innych przedsiębiorców – co się stanie, jeżeli jakiś element nie zadziała? Gdy korzystamy z social media, nie ma takich dylematów. Kiedy chciałam przetestować nowy projekt, zamieszczałam zdjęcie w Facebook’u i pytałam użytkowników czy im się podoba. Jeżeli odpowiedź była negatywna, wówczas po prostu rezygnowałam z niego. Ale jeżeli spotykał się z zainteresowaniem - tworzyliśmy kolejne- dodaje.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.