Kiedyś szef miał wiedzę, więc miał władzę. To się już skończyło

– Kiedyś wiedza oznaczała władzę. To szef posiadał informacje, a tym samym władzę, bo to on decydował o tym, czy chce się swoją wiedzą dzielić, a jeśli tak – to z kim. To się już skończyło – uważa Manuela Montagnana, wiceprezes ADP ds. HR na region EMEA. Tak jak dotychczasowe postrzeganie wolności, niezależności czy stabilności w pracy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Kiedyś szef miał wiedzę, więc miał władzę. To się już skończyło

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

13 kwi 2016 11:50


– Dziś wiedza jest ogólnodostępna, a dostęp do informacji ogromny. Żyjemy w świecie, w którym ludzie mogą wiedzieć wszystko – przykładem afera panamska, wszyscy wiedzą kto, gdzie i jak dużo ulokował pieniędzy. To obrazuje świat, w jakim żyjemy, i w firmach będzie podobnie – prognozuje Manuela Montagnana.

Wiedza jest jednym z pięciu trendów – obok niezależności, wolności, satysfakcji i stabilności (pojmowanej w inny niż dotychczas sposób) – zdiagnozowanych przez ADP Research Institute w badaniu "The Evolution of Work" przeprowadzonym wśród ponad 2 tys. pracodawców i pracowników z czterech regionów świata: Ameryki Północnej, Europy, Ameryki Łacińskiej oraz regionu Azji i Pacyfiku, które zmienią środowisko pracy (więcej na ten temat czytajcie tutaj).

To właśnie z tymi wyzwaniami będą musiały się zmierzyć działy HR na całym świecie, aby firmy uniknęły negatywnych konsekwencji związanych z zachodzącymi przeobrażeniami.

Social media zmienią środowisko pracy

Większość Europejczyków biorących udział w badaniu ADP Research Institute wierzy, że technologia już dziś pozwala im na utrzymywanie bliższych kontaktów z innymi osobami oraz zdobywanie wiedzy z wszelkich dziedzin niezależnie od miejsca i czasu. Ponieważ wielu pracowników zdążyło się już dostosować do tych zmian, poziom odczuwanego wpływu oraz podekscytowania jest u Europejczyków niższy w porównaniu do pracowników z innych regionów.

Wielu z nich wierzy również, że media społecznościowe staną się w przyszłości główną platformą współpracy.

– Przyszłością komunikacji w firmach są social media. E-mail powoli odchodzi do lamusa, staje się staromodny – uważa Patricia Molenaar, wiceprezes ds. sprzedaży ADP GES International na region Polski, Hiszpanii i Szwajcarii.

Korzyścią z wykorzystywania wewnętrznych sieci społecznościowych w firmach jest szybkość przekazywania informacji oraz interakcja. Jak przekonuje jednak Manuela Montagnana, wcale nie jest łatwo przekonać pracowników do zmiany przyzwyczajeń i rozpoczęcia korzystania z mediów społecznościowych.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA