Jak zwiększyć zaangażowanie pracowników sprzedaży?

• Przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych badania okazują, że sprzedawcy nie są skłonni angażować się w swoją pracę.
• Badanie firmy BlessingWhite pokazuje, że 1 na 3 pracowników (29 proc.) poświęca swojej pracy maksimum energii i czasu, podczas gdy 19 proc. nie wykazuje żadnego zaangażowania.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Jak zwiększyć zaangażowanie pracowników sprzedaży?

PODZIEL SIĘ


Autor: PortalSpozywczy.pl

www.portalspozywczy.pl

31 lip 2016 14:02


Gallup ocenia, że w średnich organizacjach stosunek pracowników zaangażowanych w pracę do pracowników zupełnie niezaangażowanych wynosi 1,5 do 1. Inne badania pokazały, że większość pracowników niezaangażowanych pracuje aż o 53 proc. mniej wydajnie niż kilka lat wcześniej.

Taki brak zaangażowania ma szczególnie poważne konsekwencje w sprzedaży. By osiągać założone cele sprzedażowe i utrzymywać stabilny dochód, firma i jej menedżerowie muszą utrzymywać stały i wysoki poziom zaangażowania sprzedawców w procesy sprzedażowe.

Dobrą wiadomością jest fakt, że wystarczy kreatywność i poświęcenie, by znów zwiększyć zaangażowanie zespołu. Wystarczy poznać mocne strony każdego sprzedawcy, określić co go motywuje w danym momencie jego życia, określić i jasno zakomunikować własne oczekiwania oraz konsekwentnie egzekwować realizację przyjętych celów.

Oto 4 sposoby, by zwiększyć zaangażowanie pracowników sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA