Jak zdobyć i utrzymać kontakty biznesowe?

Co charakteryzuje ludzi odnoszących sukces w biznesie? Kontakty. Niezależnie od tego, jak wartościowy jest produkt lub usługa, którą firma może zaoferować klientowi, bez odpowiedniej sieci kontaktów prędzej czy później straci swój potencjał.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Jak zdobyć i utrzymać kontakty biznesowe?

PODZIEL SIĘ


Autor: Alan Kaj

30 mar 2016 14:46


Właściciele firm zwyczajowo posiadają już szeroką sieć kontaktów, lecz pomimo tego często borykają się z problemem jej rozbudowania. Warto jednak o to zadbać, ponieważ sukces w branży nie jest wprost proporcjonalny do liczby znajomych na LinkedIn.

Dobrze dobrana sieć kontaktów to coś więcej niż baza osób, którym możemy zaoferować swoje usługi – to również partnerzy, do których możemy zwrócić się po radę czy wsparcie. Im bardziej różnorodna jest nasza sieć, tym więcej możliwości rozwoju może przed nami otworzyć. Oto 5 wskazówek, w jaki sposób zdobyć i utrzymać kontakty biznesowe.

Świat biznesu poza biurem

Gdzie szukać realnych kontaktów biznesowych? Najlepiej tam, gdzie znajdziemy najwięcej osób zainteresowanych naszym produktem czy branżą. Kluczem dostępu do wartościowej sieci kontaktów jest aktywne członkostwo w stowarzyszeniach biznesowych, izbach handlowych reprezentujących interesy konkretnych gałęzi gospodarczych, zrzeszających podmioty z danych branż.

Członkostwo w takim stowarzyszeniu nie tylko pozwoli na bezpośredni kontakt z przedsiębiorcami, ale również ułatwi rozwój biznesu w danej branży (np. poprzez uzyskanie ulg lub zaproszeń na konferencje branżowe).

Wyselekcjonowana baza danych

W jaki sposób zdobyć listę kontaktów? To proste, wystarczy kupić ją od wyspecjalizowanego dostawcy. Kluczem do wyboru najlepszych klientów na rynku B2B jest odpowiednie dopasowanie oferty do wyselekcjonowanych kryteriów, takich jak rodzaj działalności według PKD (Polska Klasyfikacja Działalności), wielkość firmy, zatrudnienie, wysokość obrotu oraz osoby kontaktowe. Odpowiednio dobrane dane umożliwią szybszy kontakt z właściwymi podmiotami.

Warto jednak pamiętać, że ceny dostawców mogą się znacząco różnić, dlatego przed rozpoczęciem współpracy należy poprosić o próbkę zawierającą, powiedzmy 10 kontaktów. W krótkim czasie można ocenić ich wiarygodność, co pozwoli zapobiec przykrym niespodziankom związanym z niezadowalającą jakością usługi.

Spotkania biznesowe

Dobrze dobrana baza to nie wszystko. Następnym krokiem do rozszerzenia sieci biznesowej jest bezpośredni kontakt z przedstawicielami interesujących nas firm. Kluczem do sukcesu jest umówienie spotkania z osobą decyzyjną, reprezentującą najwyższy szczebel w przedsiębiorstwie.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA