Jak zbudować dobry zespół pracowników? Ważne jest dopasowanie charakterów

• Poznanie charakteru oraz motywacji kandydata jest niezbędne do dopasowania go do zespołu.
• Dobre dopasowanie charakterologiczne członków jednego zespołu nie oznacza, że muszą oni być do siebie podobni.
• Zdaniem ekspertów, personel złożony z ludzi różnorodnych pod względem wieku, pochodzenia, doświadczenia zawodowego, wykształcenia i opinii może wpływać na korzyść firmy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak zbudować dobry zespół pracowników? Ważne jest dopasowanie charakterów

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

8 sie 2016 11:11


Do zbudowania zgranego, odnoszącego sukcesy zespołu, potrzebne są nie tylko odpowiednie kompetencje, ale również dopasowanie charakterologiczne współpracowników, którzy powinni wzajemnie się uzupełniać.

Zdaniem ekspertów Hays, konflikt osobowości to jeden z głównych powodów nieudanych rekrutacji, dlatego poznanie charakteru kandydata jeszcze podczas procesu rekrutacyjnego powinno być równie ważne, jak weryfikacja jego umiejętności.

Inny nie znaczy źle dopasowany

Dokładne poznanie charakteru oraz motywacji kandydata jest niezbędne do podjęcia decyzji o jego dopasowaniu czy niedopasowaniu do zespołu. Rozmowa kwalifikacyjna jest idealną szansą na ocenę osobowości potencjalnego pracownika. Warto o tym pamiętać – spotkanie z kandydatem powinno być skierowane nie tylko na weryfikację jego kompetencji technicznych czy organizacyjnych, ale też na poznanie osobowości i cech charakteru.

Czytaj też: Jak zarządzać zespołem i osiągnąć sukces?

Zdaniem Pauli Rejmer, dyrektor zarządzającej Expert Perm w Hays Poland, dobre dopasowanie charakterologiczne członków jednego zespołu nie oznacza, że muszą oni być do siebie podobni. Wręcz przeciwnie.

Bardzo ważne jest, aby współpracownicy po prostu się lubili, ponieważ dobre relacje zwiększają efektywność wykonywanej pracy (fot.pixabay) Bardzo ważne jest, aby współpracownicy po prostu się lubili, ponieważ dobre relacje zwiększają efektywność wykonywanej pracy (fot.pixabay)

− Różne osobowości mogą się uzupełniać i tworzyć unikalną dynamikę zespołu, poprzez wzajemne wspieranie, inspirowanie i motywowanie do pracy. Zróżnicowanie charakterologiczne jest szczególnie cenne w przypadku top managementu, ponieważ wpływa na podejmowanie optymalnych decyzji biznesowych – mówi Rejmer.

Wartość różnorodności

Korzyści z wielopłaszczyznowej różnorodności pracowników to również temat poruszony w najnowszym numerze Hays Journal, publikacji będącej przeglądem trendów oraz komentarzy dotyczących współczesnego świata pracy. Zdaniem ekspertów, personel złożony z ludzi różnorodnych pod względem wieku, pochodzenia, doświadczenia zawodowego, wykształcenia i opinii może wpływać na korzyść firmy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Joanna 2016-08-30 17:54:05

Zgadzam się z autorami artykułu! Ostatnio przeczytałam świetną książkę - "Klient w centrum uwagi" Roberta Zycha. Naprawdę dobra lektura w temacie budowania i zarządzania zespołem pracowników.