Jak wynająć idealne biuro?

• Koszt nieruchomości to drugi największy koszt prowadzenia działalności biznesowej.
• Na cenę wynajmu powierzchni biurowych wpływa ich jakość oraz lokalizacja.
• Najdroższe powierzchnie biurowe mieszczą się w ścisłych centrach miast w najwyższej jakości biurowcach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak wynająć idealne biuro?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

12 sty 2016 12:20


Jak radzą eksperci z Grójecka Offices pierwszym etapem, który powinno się przejść zanim rozpocznie się przeszukiwanie rynku jest określenie, jak dużo powierzchni jest potrzebnej, biorąc pod uwagę prognozy związane z liczbą zatrudnianych w ciągu najbliższych lat osób (wzrosty lub spadki zatrudnienia) oraz jakim miesięcznym budżetem dysponuje się. Opłaty za wynajęcie powierzchni biurowych to opłaty za wynajęcie powierzchni liczone od metra kwadratowego (czynsz) oraz opłaty eksploatacyjne (service charge).

Jednym z głównych determinantów wpływających na cenę wynajmu powierzchni biurowych jest ich jakość. Według ekspertów z Grójecka Offices wyróżniamy dwa rodzaje budynków biurowych:

- klasy A odpowiednie dla firm, którym zależy na najwyższej jakości powierzchniach biurowych i które wynajmują biura w takich budynkach w celu podkreślenia swojej wysokiej pozycji na rynku,

- klasy B, których charakterystyka techniczna różni się nieco od klasy A. Często są to starsze budynki biurowe, które wcześniej kwalifikowały się do klasy A jednak upływ lat sprawił, że nie spełniają on już najwyższych standardów lub są to budynki, które celowo zostały wzniesione w nieco niższym standardzie i przeznaczone są dla firm, którym nie zależy na ekspozycji, czy na najwyższej jakości powierzchniach i wysokiej klasy materiałach wykończeniowych.

Są również starsze budynki biurowe, które nie spełniają nowoczesnych standardów i nie klasyfikują się do żadnych z powyższych kategorii.

Kolejnym istotnym elementem wpływającym na cenę powierzchni biurowych jest lokalizacja danego budynku. Zdaniem ekspertów z Grójecka Offices rozpatrując wybór lokalizacji pod uwagę należy wziąć między innymi: wygodę dojazdu do budynku zarówno środkami komunikacji miejskiej, jak i samochodami (w tym wypadku dobrze jest znać miejsca zamieszkania swoich pracowników i skupić się na lokalizacjach wygodnych dla większości zatrudnionych osób, co wpływa zarówno na efektywność ich pracy, jak i poprawę prywatnego komfortu pracowników).

Istotne są również wymagania biznesowe (jeżeli często wymagane są podróże pociągiem lub/i samolotem warto zlokalizować biuro w budynkach mieszczących się w niedalekiej odległości od dworca lub/i lotniska).

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.