Jak reagować na negatywne opinie w sieci?

To, w jaki sposób pracodawcy zarządzają negatywnymi opiniami ma kluczowe znaczenie w pozyskiwaniu pozytywnych ocen. Oto kilka sposobów na to jak przekuć takie komentarze na swoją korzyść.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Jak reagować na negatywne opinie w sieci?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

22 wrz 2015 20:53


Na wiarygodność w sieci, duży wpływ ma ilość poszczególnych wpisów. Pamiętajmy, że opinia jest wartościowa jeżeli dany pogląd podziela wiele osób, pojedynczy komentarz nie powinien przesądzać naszego zdania.

Warto więc odwiedzać duże portale opinii – powiedzą nam o wiele więcej niż np. pojedynczy wątek na forum internetowym. Mniejsze znaczenie mają wymogi posiadania imiennego konta, czy uzupełnienia danych przed dodaniem komentarza. Internauci z łatwością obchodzą takie zabezpieczenia.

– Nieuczciwe osoby uciekają się do takich zabiegów jak tworzenie fikcyjnych kont lub dokonują różnych przekierowań, tak, by nie można było wyśledzić ich adresu IP – wyjaśnia Kamila Małocha z GoWork.pl. – Mamy jednak specjalny dział zajmujący się weryfikacją dodanych opinii. Staramy się, aby dyskusja na naszym portalu była przede wszystkim merytoryczna, nie publikujemy więc opinii zawierającej wulgaryzmy czy personalne ataki. Nie możemy jednak blokować negatywnych wypowiedzi, pojawiających się na naszym portalu, istnieje przecież prawo do wolnej wypowiedzi, w którym zawiera się także prawo do krytyki. – dodaje.

Dobra wiadomość jest taka, że internauci coraz trafniej potrafią wskazać które wpisy są prawdziwe, a które tworzy np. konkurencja.

Na negatywne opinie odpowiadaj bez ataków

Krytyka potrafi zaboleć. Pokusa, by odpowiedzieć pięknym za nadobne potrafi być silna, ale uleganie jej może doszczętnie zniszczyć i tak już nadszarpnięty wizerunek.

Najlepszym wyjściem jest dać sobie trochę czasu przed udzieleniem odpowiedzi. Odpisujemy dopiero, gdy emocje opadną. Kluczem do sukcesu jest dyplomacja. W żadnym wypadku nie należy atakować, a tym bardziej obwiniać innych za swoje niepowodzenia. Bądźmy pokorni i starajmy się krótko wytłumaczyć sytuację i przeprosić za błąd. Jeżeli oskarżenia są bezpodstawne wyjaśnijmy komentującemu, że został wprowadzony w błąd i napiszmy, jakie są fakty.

Sprawdź czy problem rzeczywiście istnieje

Nie ważne jak dobrze wykonujemy swoją pracę, zawsze jest coś co można poprawić. Uwagi zawarte w internetowych opiniach mogą stanowić bezcenne źródło inspiracji. Zazwyczaj osoby z zewnątrz, wyraźniej widzą pewnie niedociągnięcia, a to co naszym zdaniem działa doskonale, zdaniem np. pracowników jest bezsensowne. Ważne, by przekuć negatywny odzew na pomysły zmian w firmie i zdiagnozować złe praktyki.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA