Jak być dobrym liderem? Zamiast obrażać się na pracowników trzeba ich słuchać

• Prawdziwy przywódca nie kontroluje pracowników na każdym kroku.
• Dobry lider jest pewny siebie, ale także pokorny.
• Szef nie skupia się wyłącznie na wydawaniu poleceń.
• Lider powinien uważnie wysłuchać pracowników i być gotowym na podjęcie odpowiednich działań.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak być dobrym liderem? Zamiast obrażać się na pracowników trzeba ich słuchać

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

12 maj 2016 10:26


Jak pracodawcy mogą uniknąć negatywnych komentarzy na swój temat? Według GoWork.pl, wystarczy odpowiednia komunikacja. Zamiast obrażać się na pracowników za to, że nie zgadzają się z każdą decyzją, lider powinien zacząć słuchać tego, co mają do powiedzenia i zadawać odpowiednie pytania. Opanowanie tej sztuki stanowi esencję sprawnego zarządzania. O co pytać?

Jakim typem lidera jestem?

- Członkowie zespołu podążają za pewnymi siebie, sprawnymi przywódcami. Za tymi skupionymi na własnym sukcesie – niekoniecznie. Prawdziwy przywódca nie kontroluje pracowników na każdym kroku, nie ogranicza ich kreatywności. Jego zadanie polega na inspirowaniu podwładnych, by jak najlepiej wykorzystywali swoje umiejętności i przyczyniali się do realizacji wizji firmy – twierdzi Michał Środa z GoWork.pl.

Czy wiesz jaki potencjał w tobie widzę?

Szefowie dzielą się na tych, którzy zarządzają z przesadną dbałością o szczegóły i tych, którzy skupiają się na wyszukiwaniu talentów i aktywowaniu potencjału drzemiącego w każdym pracowniku.

Czytaj też: 3 rzeczy, których dobry lider nigdy nie powie

– Lider rozmawia z podwładnym, próbuje wychwycić jego mocne strony i wspólnie ustalają, jakie korzyści może on przynieść firmie oraz jak dodatkowo wzmocnić te cechy, jakie szkolenia pozwolą na rozwój talentu – mówi Michał Środa.

Co o tym myślisz?

Dobry lider jest pewny siebie, ale także pokorny.

- Jest świadomy tego, że nie zna odpowiedzi na wszystkie pytania, a to z kolei oznacza, że przed podjęciem ostatecznej decyzji sięga po opinię swojego zespołu. Im więcej pomysłów i porad uzyska od pracowników, tym lepiej dla ogólnej idei – wyjaśnia Środa.

Prawdziwy lider pyta czego inni oczekują od jego kierownictwa (fot.fotolia) Prawdziwy lider pyta czego inni oczekują od jego kierownictwa (fot.fotolia)

 

W jaki inny sposób moglibyśmy rozwiązać ten problem?

Przeciętni liderzy unikają wyzwań i problemów. Najlepsi wręcz przeciwnie. Gdy okazuje się, że popełniono błąd, wkraczają do akcji i zamiast szukać winnych, szukają rozwiązań.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.