IT pragnie kobiet. Najlepiej w roli menedżerów

Duże i średnie firny przywiązują coraz większą wagę do roli kobiet na najwyższy stanowiskach kierowniczych w branży IT.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

IT pragnie kobiet. Najlepiej w roli menedżerów

PODZIEL SIĘ


Autor: wnp.pl

wnp.pl

8 mar 2015 10:31


Według badania ListenLearnLead firmy Accenture, ponad połowa przedsiębiorstw zintensyfikowała wysiłki w celu przygotowania pań do roli na najwyższych stanowiskach. Ponad połowa respondentów (52 proc.) uważa, że ich organizacje w ciągu ostatniego roku zintensyfikowały wysiłki w tym kierunku. Ponad dwie trzecie respondentów (71 proc.) stwierdziła, że liczba kobiet na stanowiskach dyrektorów IT (chief technology officer) wzrośnie do 2030 roku.

Według analizy ekspertów Accenture więcej kobiet (62 proc.) niż mężczyzn (54 proc.) uważa, że cyfrowe technologie wpływają na zbyt dużą dostępność liderów, co może wiązać się ze zmniejszeniem efektywności ich pracy i utrudniać planowanie.

Czytaj też: Czy aby na pewno światem IT rządzą mężczyźni?

Co więcej taki sam proc. kobiet, jaki i mężczyzn rozmawiało w ostatnim roku z przełożonymi o awansie (54 proc.). Oznacza to wzrost o 7 punktów procentowych w przypadku mężczyzn (z 47 proc. w 2013 roku) i aż o 15 punktów proc.owych dla kobiet (z 39 proc. w 2013 roku) w stosunku do badania z poprzedniego roku.

Z drugiej strony kobiety wciąż rzadziej wnioskują o podwyżki. W ubiegłym roku starało się o nie 61 proc. kobiet i 67 proc. mężczyzn. Spośród osób, które otrzymały wyższe wynagrodzenie 25 proc. kobiet uznało podwyżkę za wyższą niż się spodziewało w porównaniu z 17 proc. mężczyzn.

Z drugiej strony 49 proc. kobiet i 53 proc. mężczyzn uznało, że porzuciłoby swoją pracę by pozostać w domu i zająć się wychowaniem dzieci, jeśli pozwoliłaby im na to sytuacja finansowa. Badania Accenture ListenLearnLead wskazuje również na globalne trendy w organizacji czasu i miejsca pracy.

Prawie wszyscy (96 proc.) profesjonalistów, uważa się za dobrych słuchaczy, jednak większość z nich (98 proc.) realizuje jednocześnie różne zadania w trakcie swojego dnia pracy. Prawie dwie trzecie respondentów (64 proc.) przyznaje, że słuchanie stało się znacząco trudniejsze w dzisiejszym, cyfrowym miejscu pracy.

Podczas gdy 66 proc. ankietowanych twierdzi, że wykonywanie wielu zadań w tym samym czasie pozwala im osiągnąć większą efektywność w pracy, ponad jedna trzecia (36 proc.) zauważa, że wiele bodźców odwraca ich uwagę, utrudniając optymalizację pracy, rozpraszając ich, obniżając jej jakość oraz negatywnie wpływając na relacje w zespole.

Zapytani o to, co najbardziej przeszkadza im w wykonywaniu powierzonych zadań, respondenci na pierwszym miejscu wymienili rozmowy telefoniczne oraz nieplanowane spotkania i gości. Na kolejnym miejscu wśród czynników obniżających efektywność pracy znalazły się otrzymywane w czasie rzeczywistym poprzez internetowe komunikatory informacje oraz natłok wiadomości e-mail.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.