InPost wprowadza chatbota. Sztuczna inteligencja coraz popularniejsza

Chatbot o imieniu "Paczucha" stał się nowym członkiem załogi firmy InPost. Program oparty o środowisko Messengera informuje o statusie przesyłki i najbliższym paczkomacie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

InPost wprowadza chatbota. Sztuczna inteligencja coraz popularniejsza

PODZIEL SIĘ


Autor: MN

6 gru 2017 19:36


• Sztuczna inteligencja pomoże klientom w zamawianiu przesyłek za pośrednictwem InPost.

• Firma w okresie przedświątecznym zwiększyła również zatrudnienie. 

• Chatboty to rozwiązanie coraz chętniej wykorzystywane również w procesie w rekrutacji. 

InPost stawia na sztuczną inteligencję i opracował samouczącego się czatbota. Chatbot „Paczucha” specjalizuje się w weryfikacji statusu paczek, lokalizacji maszyn oraz punktów POP.

- Zastosowanie sztucznej inteligencji to przełomowa zmiana. Upraszczamy i sprowadzamy korzystanie z usług logistycznych do poziomu okienka w smartfonie zgodnie z filozofią: być jak najbliżej klienta - mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost. Dodaje, że choć zdarza się, iż takie otwarte podejście do komunikacji z klientami prowadzi do nieporozumień – choćby zarzutów, że InPost kasuje komentarze, które w rzeczywistości są przenoszone do rozmów prywatnych – to grupa nie zamierza zmieniać swojego podejścia w tym zakresie.

Chatbot wprowadzany jest w gorącym okresie przedświątecznym. Również w związku ze zbliżającymi się świętami InPost zwiększył zatrudnienie. - Przygotowując się do szczytu świątecznego powiększyliśmy liczbę skrzynek paczkomatowych do 250 tys. ze 130 tys. rok temu. Zatrudniliśmy 3000 dodatkowych pracowników i 1700 dodatkowych samochodów kurierskich - mówi Rafał Brzoska. 

Czytaj też: Technologia w HR do konieczność. Również z perspektywy kandydata do pracy

Dodajmy, że chatboty stają się także popularnym rozwiązaniem w procesie rekrutacji. Takie narzędzie wprowadziła choćby firma Emplocity.pl, która opracowała sztuczną inteligencję na bazie Messengera, pomagającą w rekrutowaniu kandydatów. 

 - Schemat działania naszego serwisu jest bardzo prosty. Kandydat po wejściu na platformę odpowiada na kilka pytań czatbota. Resztę czynności przenosimy na maszynę. Nasze narzędzie przeszukuje setki tysięcy ogłoszeń w sieci i znajduje najciekawsze oferty dla kandydata. Następnie rozmawia z pracodawcami za szukającego pracy i kiedy firma jest nim zainteresowana, wraca do niego z zaproszeniem do wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym - tłumaczy działanie aplikacji Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.