Ile pracodawca traci przez spóźnienia pracowników?

0 0
Ile pracodawca traci przez spóźnienia pracowników?
Polski rekordzista spóźnił się w skali roku 141 razy (fot.flickr.com/Vic)

• 33 godziny wynosi średni roczny czas nieobecności pracownika w pracy ze względu na spóźnienia i wcześniejsze wyjścia.
• W sektorze małych i średnich przedsiębiorstw przekłada się to na 880 mln zł strat dla pracodawców.

Z analiz przeprowadzonych przez Unicard, producenta zintegrowanych systemów ewidencji czasu pracy wynika, że spóźnienia do pracy to zmora polskich przedsiębiorców. W ten sposób sektor małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) notuje rocznie blisko 370 tys. płatnych godzin nieobecności w pracy.

Zgodnie z danymi WorkServices w 2015 r. 33 proc. pracowników deklarowało, że stawia się w pracy za późno. Główną przyczyną spóźnień są problemy z dojazdem do miejsca pracy, zaspanie i zła organizacja czasu pracy.

Badania Unicardu przygotowane na podstawie danych z systemów rejestracji czasu pracy pokazują, że polski rekordzista spóźnił się w skali roku 141 razy (co przekłada się na ponad 110 godzin spóźnienia).

Średni roczny czas nieobecności pracownika ze względu na spóźnienia i wcześniejsze wyjścia wynosi 33 godziny. Dochodzą do tego częste, wcześniejsze wyjścia - średnio 40 takich wyjść rocznie w przypadku firm sektora MŚP.

Na podstawie wyliczeń krakowskiej firmy w przedsiębiorstwach z sektora MŚP zatrudniających do 250 pracowników średnie roczne straty z tytułu nieupoważnionego skracania czasu pracy to ponad 54,8 tys. zł. W KRS wpisanych jest ponad 16 tys. takich firm. Według wyliczeń Unicardu daje to łącznie w skali roku blisko 880 mln zł strat dla pracodawców.

"Spóźnienia i wcześniejsze wyjścia pracowników, to koszty, o których nie zdajemy sobie sprawy. Jednak jak pokazują badania czasu pracy w skali roku mogą być przyczyną ogromnych strat" - zaznaczył cytowany w komunikacie Tomasz Bednarski, prezes firmy.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.