Ile czasu aktywnie pracujemy, a ile odpoczywamy w pracy?

Ile czasu w ciągu dnia aktywnie pracujemy, a ile przeznaczamy na ziewanie? Kto jest najbardziej znużony pracą? I co nas motywuje? Sprawdźcie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ile czasu aktywnie pracujemy, a ile odpoczywamy w pracy?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

3 lis 2015 16:24


Wyniki badania „Czy Polacy ziewają w pracy” potwierdzają obiegową opinię, że Polacy są nie tylko pracowici, ale także pracują efektywnie i to przez znaczną część dnia. Średnio statystycznie pracujemy dokładnie 8 godzin i 44 minuty dziennie. Większość osób pracuje standardowe 8 godzin (58 proc.), co trzecia osoba (31 proc.) wyrabia nadgodziny, a 15 proc. pracowników pracuje powyżej 11 i więcej godzin w ciągu dnia.

Na aktywną pracę, kiedy dajemy z siebie wszystko, poświęcamy średnio 6 godzin i 40 minut dziennie. Na ziewanie, rozmowy z kolegami, a także przerwę obiadową czy kawową pozostaje nam 100 minut.

Kto pracuje najlepiej?

Z badania „Czy Polacy ziewają w pracy” wynika, że ponad 88 proc. pracowników zadeklarowało zaangażowanie przez cały lub większość czasu pracy. Większe zaangażowanie deklarują kobiety (68 proc.) oraz osoby powyżej 45 roku życia (74 proc.), a także pracownicy na wyższych stanowiskach – dyrektora, kierownika i menedżera. Z kolei najmniej znudzeni swoją pracą są pracownicy w wieku 18-34 lata (75 proc.), którzy są na początku swojej kariery zawodowej.

Co nas motywuje?

Najczęściej wymienianymi czynnikami motywującymi do efektywnej pracy jest towarzystwo współpracowników i kolegów z pracy (56 proc.), ale bardzo wysoko w rankingu czynników motywujących znalazły się także dodatkowe formy nagradzania, takie jak: premie, nagrody, a także świadczenia pozapłacowe (47 proc.). 47 proc. ankietowanych doceniło również pozafinasowe formy motywacji i uznania dla zatrudnionych – czyli zwykłe, ale niezwykłe dla wielu menedżerów "dziękuję".

- Mówiąc o efektywnej pracy musimy pamiętać, że za każdym zadowolonym i zaangażowanym pracownikiem stoi pracodawca, który rozumie znaczenie motywacji pracowników w biznesie. Czyli bierze pod uwagę potrzeby zatrudnionych i zgodnie z przedstawionymi wynikami badań pamięta o świadczeniach pozapłacowych, programach motywacyjnych skoncentrowanych na nagradzaniu za efekty pracy oraz o zwykłym, często niedocenianym i pomijanym "dziękuję" – wyjaśnia Magdalena Słomczewska-Klimiuk, kierownik kategorii motywacja pracowników, Sodexo Benefits and Rewards Services.

Co nas demotywuje?

Pracownicy wskazywali również na czynniki obniżające ich poziom zaangażowania i negatywnie wpływające na efektywne wykonywanie zadań. Najczęściej wymieniane były: zła organizacja pracy (39 proc.), zbyt niskie wynagrodzenie podstawowe (38 proc.), a także brak lub zbyt rzadkie motywowanie przez przełożonych (33 proc.). Wysoko w rankingu czynników demotywujących znalazł się również brak lub nieatrakcyjne dodatkowe formy wynagradzania pracowników, a także ograniczenie możliwości rozwoju – 31 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

odeta 2015-11-03 18:47:12

Statystyka to przekrój średniej. W moim fachu dzięki firmie Impel nie jestem w pracy na wakacjach , pracuję racjonalnie i wydajnie bez presji.