Ikea, Microsoft, Herbalife, Hilti czy Ochnik. To oni dają najlepsze miejsca pracy w Polsce

0 0
Ikea, Microsoft, Herbalife, Hilti czy Ochnik. To oni dają najlepsze miejsca pracy w Polsce
Laureaci tegorocznej edycji konkuru Great Place to Work. (fot. mat.pras.)

W środę (30 marca) Great Place to Work ogłosiło listę Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2016. W tegorocznej, już ósmej edycji konkursu wyróżniono 25 firm w 3 kategoriach.

W kategorii firm zatrudniających poniżej 50 osób pierwsze miejsce przypadło Herbalife Polska.

W najliczniejszej kategorii firm średnich, zatrudniających poniżej 500 osób, na czele stawki znalazł się Bristol-Myers Squibb w Polsce.

Wśród firm dużych, zatrudniających powyżej 500 osób, liderem została firma Cisco Poland.


W tegorocznej edycji konkursu Great Place to Work® w Polsce przebadał 86 spółek, które łącznie zatrudniają ponad 47,5 tys. pracowników. 23 firmy wzięły udział w badaniu po raz pierwszy. Jeśli chodzi o reprezentowane branże, nadal w badaniach najczęściej uczestniczą firmy produkcyjne, na drugim miejscu niezmiennie znajdują się firmy z branży IT, a na trzecim miejscu w tym roku uplasowały się sieci handlowe oraz firmy marketingowo-sprzedażowe.

To pracownicy ocenili swoje firmy

Na końcową ocenę w konkursie Great Place to Work największy wpływ mają niezmiennie trzy czynniki: przekonanie pracowników, że firma jest zarządzana uczciwie; poczucie, że w osobie zatrudnionej pracodawca dostrzega nie tylko pracownika, ale także człowieka oraz partnerskie traktowanie ludzi, bez względu na zajmowane przez nich stanowiska.

Największa różnica pomiędzy tegorocznymi a ubiegłorocznymi laureatami konkursu dotyczy dialogu prowadzonego wewnątrz organizacji. Wyraźnie wzrosła gotowość pracodawców do zasięgania opinii pracowników (poprawa wskaźnika o 5 proc.) oraz angażowania ich w procesy podejmowania decyzji dotyczących ich pracy i otoczenia (wzrost o 6 proc.). Na przestrzeni pięciu kolejnych edycji konkursu postęp w budowaniu partnerskich relacji widać jeszcze bardziej – oba wskaźniki poszły w górę o 10 punktów procentowych.

- Wydaje się, że w organizacjach z pierwszej ligi sukces w prowadzeniu dialogu w dużej mierze ma swój początek w bezpośrednich relacjach pracowników z top menedżmentem. Obok szeroko zakrojonych projektów, które są wspólnie powoływane do życia i regularnie monitorowane, jest także miejsce na mniej formalne spotkania, budujące wzajemny szacunek i zaufanie oraz poczucie więzi z firmą i jej całą załogą – mówi Marzena Winczo-Gasik, szef zespołu Culture Audit w Great Place to Work.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.