Idealny pracodawca... czyli jaki?

Dla jednych ważny jest profesjonalizm szefa, wysokie dochody, czy elastyczny czas pracy. Dla innych liczą się wartości, jakimi kieruje się firma, dobra atmosfera w pracy czy benefity socjalne. I bądź tu mądry.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Idealny pracodawca... czyli jaki?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

21 lut 2014 10:56


Opierając się na opinii ponad 25 500 studentów ankietowanych przez firmę Universum (badanie z maja 2013 r.) idealny pracodawca to firma, która w czasach kryzysu i szalejącego bezrobocia zagwarantuje pewne i stabilne zatrudnienie. Od kilku lat to niezmiennie jeden z najważniejszych czynników decydujących o atrakcyjności pracodawcy w naszym kraju.

Pozostaje jeszcze pytanie jak można sprawdzić stabilność swojego potencjalnego pracodawcy? Wystarczy reaserch w mediach: czy firma w ciągu ostatnich kilku lat prowadziła grupowe zwolnienia? Czy ogłaszała plany rozwoju i czy je zrealizowała? Ilu zatrudnia pracowników i jak ta liczba zmieniała się w ciągu ostatnich lat? Odpowiedzi na te pytania powinny dać jasny obraz sytuacji.

Natomiast era mediów społecznościowych ułatwiła zdobywanie wiedzy z pierwszej ręki, czyli bezpośrednio od pracowników. Dlatego tak ważne jest, by pozyskać ich zaufanie.

Zapewnienie rozwoju

Ważnym kryterium oceny pracodawcy jest możliwość rozwoju zawodowego w firmie. Polscy pracownicy mają opinię ambitnych. Podczas rozmów rekrutacyjnych często pada pytanie o plany zawodowe na następne 3-5 lat. Kandydat może to pytanie odwrócić pytając pracodawcę o to jak on widzi rozwój pracowników w firmie, jakie otwiera możliwości, czy zapewnia szkolenia oraz czy wspiera pracowników w rozwoju zawodowym (np. poprzez elastyczny czas pracy podczas studiów).

- Zatrudniając rocznie 250-300 nowych pracowników posiadamy specjalne programy szkoleniowe, tzw. on-bording - mówi Scott Newman, dyrektor generalny State Street Bank (firmy wyróżnionej tytułem Najlepszego Pracodawcy SSC 2013).

- Każdy pracownik ma dwie możliwe ścieżki kariery - techniczną i menedżerską. W zależności od tego, którą wybierze ma do wyboru szkolenia „miękkie" dotyczące, m.in. zarządzania zespołem, delegowania pracy, rozwiązywania konfliktów lub szkolenia „twarde" związane z technicznymi aspektami jego pracy. Pracownik z góry wie, jakie kwalifikacje musi zdobyć, aby otrzymać awans - dodaje.

Przyjazna atmosfera

Dopiero na trzecim miejscu w skali priorytetów pracowników pojawia się tzw. work-life balance. Coraz więcej firm wdraża rozwiązania w tym obszarze.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.