HR-owcy poświęcają za mało czasu na strategiczne wsparcie biznesu

Przygotowywanie raportów, uzupełnianie wniosków a przede wszystkim poszukiwanie danych - to dla siedmiu na dziesięciu specjalistów do spraw HR najbardziej absorbujące zadania. Głównym narzędziem pracy HR-owca wciąż pozostaje Excel - wynika z badania przeprowadzonego dla firmy Enxoo, twórcy systemu Skilo, na grupie 500 menadżerów i 500 specjalistów HR, przez Instytut Badań Rynkowych i Strategicznych Homo Homini.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

HR-owcy poświęcają za mało czasu na strategiczne wsparcie biznesu

PODZIEL SIĘ


Autor: WNP.pl (Katarzyna Walterska)

wnp.pl

29 maj 2014 11:19


Na czynności strategiczne, takie jak motywowanie i rozwój pracowników więcej czasu poświęca co czwarty taki specjalista. Tymczasem w opinii aż 80 proc. menadżerów, dział HR to przede wszystkim partner w strategicznym budowaniu ich zespołu.

Aż 70 proc. przebadanych specjalistów HR deklaruje, że czynności administracyjne w pracy (takie, jak wypełnianie wniosków, poszukiwanie danych, generowanie raportów, itd.) zajmują im więcej czasu niż realizacja zadań strategicznych, które mają przyczyniać się do rozwoju i wzrostu efektywności firmy (jak ustalanie ścieżek rozwoju kariery, motywowanie pracowników czy planowanie szkoleń). Tylko 23 proc. HR-owców deklaruje, że na te zadania strategiczne poświęca więcej czasu, niż na administrację. Czy takich proporcji oczekują od działu HR menadżerowie? Aż 78 proc. z nich uważa, że HR jest przede wszystkim partnerem w określaniu strategii budowania zespołu. Co więcej, dwie trzecie badanych menadżerów dobrze oceania kompetencje i wsparcie działu HR w tym zakresie.

Jak przekonuje Robert Augustyniak, dyrektor działu HCM w Enxoo, współczesny HR nie powinien i nie musi być przytłoczony czynnościami administracyjnymi. Zadaniem HR jest koncentracja na aktywnościach, które przełożą się na zwiększenie efektywności firmy i będą wpierać realizację jej strategicznych celów.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA