HR-owcy muszą wyjść zza biurka i zająć się biznesem

HR-owcy powinni być partnerami dla biznesu. Aby jednak tak się stało, muszą mieć odpowiednią wiedzę i chęci, ale z tym bywa różnie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

HR-owcy muszą wyjść zza biurka i zająć się biznesem

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

20 kwi 2015 6:14


Tym, co zapewnia stabilność biznesu jest kapitał intelektualny firmy, a więc jej pracownicy. Tym samym rośnie pozycja działów HR.

– Dzisiejszy HR to dział, który powinien być zdecydowanie równoważnym partnerem dla biznesu. W zmieniającym się szybko otoczeniu rynkowym, potrzebie realizacji coraz bardziej wymagających strategii, konieczności pozyskiwania talentów oraz właściwych kompetencji – HR ma istotne zadania do wykonania. Coraz częściej od HR-ów oczekuje się roli strategicznej, a nie tylko administracyjnej, tak jak to do niedawna jeszcze było – mówi Mariola Raudo, kierownik ds. rekrutacji i partner biznesowy Nestlé Polska.

Czytaj też: Żeby Polska przestała być Chinami Europy, HR-owcy muszą wziąć się do pracy

Jak przekonuje Raudo priorytetem dzisiejszych działów personalnych powinno być zarządzanie zmianą w organizacjach, rozwój kompetencji przywódczych, zarządzanie talentami oraz sukcesja tzw. kluczowych stanowisk.

– Pozyskiwanie do działów HR osób z doświadczeniem w biznesie jest koniecznym i skutecznym kierunkiem zmiany w postrzeganiu i działaniu HR, ale przede wszystkim ważnym elementem z punktu widzenia realizacji strategii biznesowych – mówi Raudo.

Zdaniem Sylwii Hałas-Dej, dyrektor ds. programów edukacyjnych i rozwoju w Akademii Leona Koźmińskiego, aby dział HR mógł rozwijać się efektywnie, niezbędne są trzy elementy.

– HR-owcy muszą znać potrzeby swojej firmy, powinni efektywnie wspierać menedżerów i mieć odpowiednią wiedzę i narzędzia – wylicza Hałas-Dej.

O istocie posiadania wiedzy biznesowej przez specjalistów ds. personalnych mówi również Justyna Piesiewicz, prezes IABC Poland. – Bez wiedzy biznesowej HR-owcy nie mogą efektywnie zarządzać. Nie można tworzyć strategii, jeśli nie zna się celów firmy, specyfiki produktów czy usług, technologii, którą organizacja się posługuje a nawet sytuacji na rynku, w jakiej działa – komentuje.

Czytaj też: Co utrudnia współpracę HR-owca z menedżerem podczas rekrutacji?

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.