HR i kadry: Z pracy zadowoleni, z wynagrodzenia - mniej

• Według badania „HR-owca portret własny 2016” HR-owiec to pracownik zmotywowany, lubiący swoją pracę i ludzi, których dzięki niej spotyka.
• Najbardziej motywują go współpracownicy, atmosfera i satysfakcja z wpływu na funkcjonowanie organizacji.
• Wypłata motywuje tylko 66 proc. HR-owców.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

HR i kadry: Z pracy zadowoleni, z wynagrodzenia - mniej

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

7 cze 2016 15:11


– Tegoroczne wyniki badania „HR-owca portret własny” analizujemy w nowej rzeczywistości biznesowej. W ciągu ostatnich 12 miesięcy nastąpiła prawdziwa eksplozja technologii smart oraz mobilnych rozwiązań dedykowanych HR-owcom. Dużo większą rolę w ich codzienności odgrywają wielopokoleniowe zespoły, pracownicy generacji Y i Z oraz pozyskiwanie kandydatów pasywnych – mówi Iga Pazio, współautorka badania, redaktor naczelna platformy branżowej wyzwaniaHR.pl i „Kompendium HR”.

HR-owiec chce dbać o swój wizerunek

Choć 18 proc. ankietowanych deklaruje, że swoją przygodę z HR rozpoczęło przez przypadek, praca w branży Human Resources zdecydowanej większości (90 proc. odpowiedzi) przynosi satysfakcję. Ponad trzy czwarte ankietowanych deklaruje, że chciałoby więcej czasu przeznaczyć na doszkalanie i rozwój własny. Aż 43 proc. poszukuje informacji nt. personal brandingu i budowy własnego wizerunku. Choć w porównaniu z zeszłorocznym raportem jest to novum, nie dziwi ono ekspertów.

– Trudno pełnić w organizacji rolę agenta zmian, sparring-partnera biznesu, mentora, mediatora, coacha, osoby odpowiedzialnej za wsparcie komunikacji, jeśli nie umie się skutecznie budować zaufania do siebie, pełnionej roli i funkcji – wyjaśnia Joanna Malinowska-Parzydło, założycielka Personal Branding Institute, doradca strategiczny, trener biznesu, wieloletnia dyrektor personalna.

– Każdy świadomy profesjonalista HR powinien znaleźć czas na zastanowienie, jaki ślad pozostawia po sobie w organizacjach, ale też w relacjach z ludźmi, z którymi pracuje online lub offline. Silna i świadomie budowana marka osobista HR-owca sprawi, że kluczowi interesariusze i partnerzy będą traktować go jak wartościowego partnera, a nie wyłącznie przedstawiciela działu wsparcia – dodaje.

Wyzwania w pracy

Na pytanie o największe wyzwania w codziennej pracy prawie 2/3 HR-owców wskazało na pozyskiwanie dużej liczby jakościowych aplikacji, 43 proc. Na motywowanie pracowników, a 42 – na utrzymanie w organizacji kluczowych talentów. Dla co czwartego kandydata wyzwaniem jest przyciągnięcie do pracy wartościowych kandydatów z pokoleń Y i Z.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.