Grywalizacja: Granie w gry zwiększa efektywność pracowników

• Rywalizacja, możliwość zdobywania trofeów, punktów, przechodzenie do kolejnego poziomu – to elementy znane z gier, które coraz częściej wykorzystywane są także w pracy.
• Powód? To chęć poprawienia efektywności pracowników właśnie poprzez wprowadzenie ich do świata gier.
• Coraz więcej firm stosuje tzw. grywalizację przy zarządzaniu zasobami ludzkimi.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Grywalizacja: Granie w gry zwiększa efektywność pracowników

PODZIEL SIĘ


Autor: Newsrmtv.tv/AT

14 wrz 2016 11:59


- Grywalizacja jest połączeniem dwóch światów: gier i biznesowego. My tutaj mocno wykorzystujemy zaangażowanie jaki mają gracze gier do tego żeby motywować i budować większe zaangażowanie współpracowników – mówi Adam Beniowski, prezes Pro Business Solutions i dodaje. - Uczestnicy jakby grają w biznes, grają swoją pracę. Mogą rozwiązywać różne testy wewnątrz samej aplikacji gamifikacyjnych, mogą stawiać między sobą wyzwania. Bardzo często są one wykonywane zespołowo.

Grywalizacja jest modyfikowaniem zachowań ludzi poprzez stosowanie technik znanych m.in. z gier fabularnych. Ma to pozwolić na uatrakcyjnienie pracownikom czynności, które wydają się nudne lub rutynowe. Technika ta opiera się na przyjemności, jaką sprawia ludziom zdobywanie kolejnych trofeów i samo współzawodnictwo. W grywalizacji można zastosować wiele elementów, aby osiągnąć założone wcześniej cele.

Należą do nich między innymi paski postępu, odznaki do osiągnięcia, wprowadzenie poziomów trudności, rankingi, a także różnego typu systemy nagradzania, kolekcjonowania czy też wymiany. Grywalizacja może znaleźć zastosowanie w wielu branżach, takich jak marketing, sprzedaż edukacja czy też finanse.

Czytaj też: Jak motywować pracowników? Pomóc może grywalizacja

Wydawać by się mogło, że grywalizacja jest techniką wykorzystywaną od zaledwie kilku lat, tymczasem jednak system ten jest stosowany już od dawna. Już w PRL-u starano się motywować pracowników poprzez wprowadzanie między nimi elementu rywalizacji. Najlepsi z nich otrzymywali zaszczytny tytuł przodowników pracy.

Nie inaczej miała się sytuacja po upadku systemu komunistycznego – na rynku zaczęły pojawiać się systemy lojalnościowe mające motywować konsumentów do kolejnych zakupów. Umożliwiając im osiąganie kolejnych poziomów zaangażowania zwiększano sprzedaż. Samo pojęcie grywalizacji zaczęło rozpowszechniać się w 2010 roku, kiedy to wzbudziło zainteresowanie handlowców, programistów i osoby zajmujące się zarządzaniem.

- Grywalizacja jest połączeniem dwóch światów: gier i biznesowego - mówi Adam Beniowski (fot.newsrm.tv) - Grywalizacja jest połączeniem dwóch światów: gier i biznesowego - mówi Adam Beniowski (fot.newsrm.tv)
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.