Gra o bezpieczeństwo. W Kompanii Piwowarskiej przypominają o zasadach bhp

Kompania Piwowarska postanowiła wzmocnić komunikację kwestii dotyczących bhp w browarach, organizując kampanię informacyjną wykorzystującą między innymi… konsolę PlayStation.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Gra o bezpieczeństwo. W Kompanii Piwowarskiej przypominają o zasadach bhp

PODZIEL SIĘ


Autor: ang

16 lip 2013 10:56


„BHP przestrzegam - wypadkom nie ulegam" to kampania informacyjna skierowana do pracowników pionu produkcyjnego Kompanii Piwowarskiej. Akcja odbywa się we wszystkich trzech browarach należących do lidera branży. Już wstęp do kampanii był nietypowy, bowiem zorganizowano konkurs dla pracowników na samą jej nazwę. W takiej niekonwencjonalnej, nieco zabawnej i lekkiej formie jest też utrzymany kolejny etap.

- Waga bhp w naszej firmie jest ogromna. Komunikacja tematów związanych z bezpieczeństwem pracy wymaga nie tylko konsekwencji, ale i inwencji. Po to, by jeszcze mocniej przyciągnąć uwagę pracowników, zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie tych kilku nieszablonowych działań - mówi Klaudyna Gruszecka, kierownik ds. ochrony środowiska i bhp w Kompanii Piwowarskiej.

Chcesz usłyszeć „kocham cię"? Dbaj o słuch!

W tej chwili trwa pierwsza faza kampanii informacyjnej: w ciągu pół roku załoga browarów zapoznała się z sześcioma ważnymi komunikatami na temat bezpieczeństwa i higieny pracy. Dotyczą one takich zagadnień jak oznakowanie pojemników zawierających substancje chemiczne, wypadki na śliskich nawierzchniach czy używanie okularów, butów i rękawic ochronnych oraz stoperów do uszu.

Zagadnienia są komunikowane w sposób przyciągający uwagę i z humorem. Przykładowo, w przypadku używania nieoznakowanych pojemników z substancjami chemicznymi były to plakaty, mailing oraz konkurs na wewnętrznym portalu dla pracowników. Na plakatach widniała cukiernica z podpisem: „Nigdy nie używaj nieoznakowanych pojemników".

Dodatkowo w stołówkach oraz kuchniach pracowniczych pojawiły się dwie jednakowe cukiernice z plakatów, do których nasypano identycznie wyglądające cukier i sól. Do nich dołączona była podkładka z napisem: „W jednej cukiernicy jest cukier, w drugiej sól. Zaryzykujesz?".

Rękawice nie tylko na ringu

Jednak komunikatem, który pewnie najbardziej zapadł pracownikom w pamięć, był ten związany z noszeniem rękawic ochronnych. W browarach w Poznaniu, Tychach i Białymstoku rozwieszono plakaty oraz tablice przedstawiające rękawice z podpisem: „Każda poważna dyscyplina wymaga użycia rękawic". Zachęcały one do udziału w zabawie zorganizowanej w piątkowe popołudnia w pubach firmowych.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA