Gdzie szkolić pracowników? Oto ranking najlepszych firm szkoleniowych w Polsce

0 0

House of Skills, Training Projects, Ośrodek Doradztwa i Treningu Kierowniczego, Instytut Rozwoju Biznesu – to firmy wiodące prym na rynku szkoleniowym w Polsce. Kogo jeszcze cenią polscy HR-owcy?

Jak wynika z badania przeprowadzonego we wrześniu przez Klub Menedżerów HR, w którym wzięły udział 832 osoby (pracownicy i szefowie działów HR), firmy działające na polskim rynku najczęściej inwestują w szkolenia specjalistyczne, w drugiej kolejności w branżowo-produktowe, a w trzeciej – menedżerskie i miękkie.

1.jpg
1.jpg

– Polscy HR-owcy wydają się być zadowoleni z oferty rynku szkoleń. Dwóch na trzech łatwo znajduje dostawcę, który spełnia stawiane przed nim oczekiwania (68 proc.). Połowa badanych twierdzi też, że ceny szkoleń nie są wygórowane, a trenerzy potrafią dopasować się do potrzeb kupującego – mówi dr Katarzyna Knitter, współzałożyciel Klubu Menedżerów HR.

– Jednak już tylko co trzeci ankietowany uznał, że łatwo na rynku o „gwiazdę”: trenera, który łączy umiejętności szkoleniowca z praktyką zdobytą na menedżerskim stanowisku – dodaje.

Czytaj też: Za dziesięć lat szkolenia będą wyglądały zupełnie inaczej, ale najpierw konsolidacja rynku

Co ciekawe, dwóch na trzech HR-owców niżej ceni jakość szkoleń finansowanych z dotacji unijnych niż tych klasycznie komercyjnych. A najchętniej zamawiają je w ODiTK, Training Projects, Instytucie Rozwoju Biznesu i House of Skills. W jaki sposób dokonują wyboru?

– HR-owcy ufają swojej ocenie i intuicji. Ponad dziewięciu na dziesięciu przy wyborze firmy szkoleniowej kieruje się wrażeniem, jakie ta firma wywarła podczas prezentacji swojej oferty. Tyle samo zwraca uwagę na zawartość merytoryczną programu szkolenia. Metody szkoleniowe są już mniej istotne – nimi kieruje się przy wyborze tylko dwie trzecie badanych – komentuje Knitter.

Czytaj też: Rynek szkoleniowy wciąż odczuwa skutki kryzysu

Dla klientów znacznie ważniejsze jest doświadczenie biznesowe trenera (trzech na czterech badanych) niż jego staż trenerski (co drugi badany). Blisko połowa kieruje się ceną. Najmniej osób marką dostawcy (co trzeci HR-owiec) czy posiadanymi przez niego licencjami (co piąty).

Szkolenie zamknięte czy otwarte?

Dwie trzecie firm wyżej ceni szkolenia zamknięte. Co trzecia woli otwarte. 

– Widać tu wysoką korelację z wielkością firmy. Małe przedsiębiorstwa częściej preferują otwarte szkolenia – pewnie trudno im zebrać grupę na warsztat zamknięty oraz tematyką – szkolenia twarde częściej są wybierane jako otwarte – wyjaśnia Knitter.

* Do badania zaproszono 2911 członków Klubu Menedżerów HR.  Ankietę wypełniły 832 osoby. 78 proc. reprezentowało przedsiębiorstwa, 14 proc. instytucje publiczne,  8 proc. organizacje non profit i inne. 41 proc. ankietowanych to menedżerowie personalni, 59 proc. to specjaliści ds. HR.

 

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (3)

  • Ja z kolei polecę niedawno otwartą Lynsky Solutions w Krakowie. Znają się na rzeczy a i doradzić potrafią
  • Ciekawe szkoloenia dla managerow:
    Covey Institute
    Infinitways
    IPSI
  • Przeszkoliłem swoich pracowników w Inspiregroup. Podobało mi się, że mogłem dopasować szkolenie do potrzeb firmy. Naprawdę efektywne zajęcia. Polecam

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.