Firmy wciąż uczą się społecznej odpowiedzialności biznesu

Z 54 firm należących do Koalicji CR, aż 79 proc. z nich kieruje się zasadą transparentności i upublicznia dane na temat swojej działalności.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Firmy wciąż uczą się społecznej odpowiedzialności biznesu

PODZIEL SIĘ


Autor: GK

22 lip 2013 14:43


Około 70 proc. przestrzega zasad dotyczących gwarancji bezpieczeństwa produktów i usług, a grubo ponad połowa (66 proc.) posiada regulacje dotyczące respektowania praw człowieka.

Nadal jednak największym wyzwaniem dla przedsiębiorstw jest tworzenie i rozwijanie produktów oraz usług w odpowiedzi na nowe potrzeby społeczne i środowiskowe. Dane te pochodzą z raportu weryfikującego przestrzeganie Kodeksu w 2012 roku.

Raport „Tworzenie wspólnej wartości ekonomiczno-społecznej w Polsce: szansa czy problem dla polskich przedsiębiorstw?" składa się z pięciu części, zgodnie z podziałem na branże: budowlaną, finansowo-ubezpieczeniową, teleinformatyczną, paliwowo-energetyczną oraz FMCG.

Taki podział umożliwia szczegółową analizę zebranych danych oraz dostrzeżenie różnic pomiędzy tymi sektorami. Raport jasno pokazuje, że zasady Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu, które dotyczą szacunku względem pracowników, zapewniania godnych warunków pracy, troski o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników oraz odbiorców produktów i usług czy prowadzenia rzetelnej komunikacji a także odpowiedzialnych działań marketingowych - są najlepiej realizowane przez polskie przedsiębiorstwa.

Z raportu wynika, że przeciętnie przedsiębiorstwa tworzą rocznie zaledwie 27 produktów lub usług, ukierunkowanych na nowe wyzwania społeczne i środowiskowe. Tylko niecałe 5 proc. pracowników firm uczestniczy w szkoleniach poświęconych odpowiedzialności społecznej, a 11 proc. angażuje się w programy wolontariatu pracowniczego.

Zdaniem Katarzyny Rózickiej, dyrektor Departamentu Dialogu Pracodawców RP, polskie firmy wciąż uczą się odpowiedzialności w biznesowych i strategicznych aspektach.

- Kwestie dotyczące chociażby bezpieczeństwa produktów czy dialogu z interesariuszam, są przez firmy wchodzące w skład Koalicji CR w zdecydowanej większości przestrzegane - podkreśla Katarzyna Rózicka.

Dodaje też, że pojawiły się nowe elementy, takie jak innowacje produktowe lub usługowe, wynikające ze zwiększania konkurencyjności firmy z uwzględnieniem korzystnego wpływu na gospodarcze i społeczne warunki otoczenia przedsiębiorstwa. Z nimi przedsiębiorstwa nie do końca sobie radzą.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA