Firmy tracą miliony w związku z awariami IT. Wszystko przez presję

82 proc. dyrektorów IT przyznaje, że nie jest w stanie spełnić wymagań firmy w zakresie stałego i natychmiastowego dostępu do usług IT. Awarie aplikacji kosztują przedsiębiorstwa średnio po ponad 2 miliony dolarów rocznie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Firmy tracą miliony w związku z awariami IT. Wszystko przez presję

PODZIEL SIĘ


Autor: WNP.pl (WGK)

wnp.pl

15 gru 2014 19:11


Według raportu Veeam Data Center Availability Report 2014 ponad 90 proc. szefów IT czuje presję związaną z wymogiem szybszego odzyskiwania danych, ograniczania finansowych konsekwencji spowodowanych nieplanowanymi przestojami, a także częstszym tworzeniem kopii zapasowych, które zmniejsza ryzyko utraty danych.

Czytaj też: Programiści Java mogą zarabiać nawet 10 tys. zł

Rosnąca presja wiąże się z rosnącej częstotliwości kontaktów pomiędzy klientami, partnerami, dostawcami i pracownikami (65 proc. respondentów), potrzeby dostępu do aplikacji w różnych strefach czasowych (56 proc.), rosnącej popularności urządzeń mobilnych (56 proc.), pracy poza typowymi godzinami (54 proc.) oraz rosnącego stopnia automatyzacji w zakresie podejmowania decyzji i obsługi transakcji (53 proc.). 

Okazuje się, że przeciętnie w przedsiębiorstwach nieplanowane przestoje aplikacji zdarzają się 13 razy w roku (częściej niż raz na miesiąc) i przynoszą koszty oceniane na 1,4 do 2,3 mln dolarów rocznie w m.in. utraconych przychodach i spadku produktywności.

Ponieważ jedna na sześć prób przywrócenia kopii zapasowej kończy się niepowodzeniem, przy 13 przestojach rocznie przynajmniej dwa razy dane zostają bezpowrotnie utracone. Koszty takich strat przypadające na przedsiębiorstwo ocenia się na co najmniej 682 tys. dolarów rocznie.

Czytaj też: Presja czasowa i premia nie zwiększają, lecz zmniejszają efektywność

Działy IT mają też problemy z osiągnięciem zakładanego czasu przywracania krytycznych danych po awarii. - Dostępność usług informatycznych jest obecnie ważniejsza, niż kiedykolwiek. Pomimo to branża IT wciąż zawodzi przedsiębiorstwa, które uznały, że muszą pogodzić się z przestojami, a ciągłość funkcjonowania firmy jest zwykłą fantazją - podsumowuje Ratmir Timashev, dyrektor generalny firmy Veeam.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.