Firmy oferują coraz więcej świadczeń swoim pracownikom

Nowoczesne przedsiębiorstwa stawiają na różnorodność oferowanych pracownikom świadczeń. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez niezależny Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services w 2013 r.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Firmy oferują coraz więcej świadczeń swoim pracownikom

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

10 paź 2013 14:13


Badania pokazują, że liczba świadczeń oferowanych w firmach z roku na rok rośnie. 74 proc., czyli o 3 punkty procentowe więcej niż w roku ubiegłym, przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 250 pracowników, gwarantuje im przynajmniej 6 różnych świadczeń pozapłacowych.

Czytaj też: Rachunek od szefa. Czy warto stosować Total Reward Statement?

Z kolei pośród firm, które zatrudniają od 50 do 249 pracowników minimum 6 świadczeń oferuje zatrudnionym, aż 55 proc. z nich (o 2 punkty procentowe więcej niż w roku ubiegłym).

Pracodawcy najczęściej proponują dofinansowanie wypoczynku, służbowy telefon czy samochód, zapomogi oraz paczki świąteczne. Jednak prawie na równi popularne są pożyczki na preferencyjnych warunkach, dodatkowe szkolenia i kursy językowe, dofinansowanie na rzecz dzieci (nauka, wakacje), jak również dofinansowanie rozwiązań zwiazanych z kulturą czy sportem.

Oferta świadczeń pozapłacowych w firmach staje się coraz bardziej różnorodna. Wynika to z faktu, że nie istnieje jeden idealny pakiet świadczeń, który odpowiadałby wszystkim pracownikom organizacji.

Rosnąca liczba świadczeń cieszy pracowników. Wszystkich?

Sytuacja, gdy każdy z zatrudnionych ma równy dostęp do całej kafeterii oferowanych przez firmę rozwiązań jest nadal rzadkością. Często z racji mniej lub bardziej ograniczonych budżetów działa zasada: kto pierwszy ten lepszy! Czyli kto pierwszy zgłosi się do działu HR czy kadr po bilety do teatru, idzie na przedstawienie.

Także stawiając na rozwiązania sportowe pracodawca zaspokaja potrzeby tylko pewnej grupy pracowników, tej która każde popołudnie lubi spędzać na siłowni. Co jednak z tymi, dla których wysiłek fizyczny jest formą bardziej kary niż nagrody? Czy jest dla nich w firmie alternatywa?

Niestety, ze względu na ograniczenia budżetowe, rzadko kiedy ta część pracowników może znaleźć coś dla siebie w ofercie pracodawcy. Sytuację tę w łatwy sposób można zmienić, nie zwiększając przy tym budżetu na świadczenia. Z odpowiedzią przychodzą inteligentne platformy do zarządzania świadczeniami pozapłacowymi.

Zakupy z wirtualnym koszykiem

Platforma do zarządzania świadczeniami pozapłacowymi to nic innego, jak sklep internetowy, w ramach którego pracownicy wybierają takie świadczenia, które faktycznie odpowiadają ich potrzebom, aktualnej sytuacji życiowej czy zainteresowaniom.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA