Firmowe spotkania świąteczne: Wigilijka tak, firmowe jajeczko nie

0 0
Firmowe spotkania świąteczne: Wigilijka tak, firmowe jajeczko nie
Według szacunków Sodexo, w tym roku przy okazji Wielkanocy prezenty od pracodawców otrzyma 8 mln aktywnych zawodowo Polaków. (fot. pixabay)

Do pracowników w Polsce zdecydowanie chętniej przychodzi Mikołaj niż zajączek. Pracodawcy też – choć Wielkanoc w Kościele katolickim jest ważniejsza od świąt Bożego Narodzenia – o wiele chętniej organizują wigilijki firmowe, aniżeli „firmowe jajeczko”.

– W dziejach przeszło dwunastu lat naszej działalności nie mieliśmy żadnego zapytania dotyczącego „firmowego jajeczka” – mówi Bartosz Sąsiadek z firmy Adventure Extreme, która organizowała już imprezy m.in. dla takich firm jak: Coca Cola, Red Bull, Leroy Merlin czy British American Tobacco Polska. – W przeciwieństwie do świąt Bożego Narodzenia, święta Wielkanocne nie są specjalnie celebrowane u naszych klientów – dodaje.

Również Kamil Bieryło z firmy Imperium Group, która zajmuje się organizacją eventów dla firm, w tym spotkań świątecznych, nie przypomina sobie, aby kiedykolwiek dostał zapytanie o organizację firmowego jajeczka. – Wigilijki firmowe cieszą się dużym zainteresowaniem, ale nie zdarzyło nam się jeszcze organizować świątecznego spotkania przy okazji Wielkanocy – mówi. – Być może takie spotkania mają miejsca w firmach, ale odbywają się w kameralnym gronie. Może w formie symbolicznego śniadania albo lunchu? – zastanawia się.

Może to i lepiej, że pracownicy integrują się ze sobą przy okazji świąt tylko raz, a nie dwa razy do roku? Jak wynika z badania przeprowadzonego dwa lata temu przez InfoPraca, Polacy niespecjalnie przepadają za firmowymi spotkaniami świątecznymi. Blisko 44 proc. spośród 572 badanych przyznało, że traktuje takie spotkanie jako przykry obowiązek, który trzeba wypełnić, aby nie narazić się szefowi. Z kolei 32 proc. respondentów przyznało, że wolałoby, aby firma zamiast wydawać pieniądze na takie uroczystości, dała pracownikom świąteczne premie.

Zajączek też przyjdzie

Jak wynika z badania „Drogowskaz Motywacyjny 2016” Sodexo Benefits and Reward Services, w święta Bożego Narodzenia pracodawcy również zdecydowanie chętniej obdarują swoich pracowników prezentami (90 proc.), aniżeli przy okazji świąt wielkanocnych (51 proc.).

Według szacunków Sodexo, w tym roku zajączek przyjdzie do 8 milionów aktywnych zawodowo Polaków. Co im przyniesie? Zdecydowana większość, bo aż 74 proc. firm najchętniej wręcza swoim pracownikom podarunki, a także wybiera świadczenia wpływające na ich samopoczucie (53 proc.).

Firmy wybierają również rozwiązania, które z jednej strony będą uniwersalne, a z drugiej trafią w indywidualne gusta pracowników. – Najczęściej są to karty i kupony podarunkowe, które stały się symbolami świątecznych prezentów, bo wybór finalnego podarunku pozostawiają samym zatrudnionym, dzięki czemu firma zyskuje gwarancję zadowolenia pracowników i pewność, że pieniądze zostały skutecznie zainwestowane – wyjaśnia Magdalena Słomczewska-Klimiuk, kierownik ds. motywacji pracowników w Sodexo.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.