Ferie 2016: Wczasy pod gruszą w nowej wersji

Finansowanie obozów dla dzieci pracowników, które jeszcze niedawno uznawano za relikt epoki PRL-u, dzisiaj wraca do łask. Jest to jeden z wysoko cenionych benefitów przez pracowników.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ferie 2016: Wczasy pod gruszą w nowej wersji

PODZIEL SIĘ


Autor: Agnieszka Zielińska

12 sty 2016 0:01


W czasach PRL-u wiele firm finansowało lub dofinansowywało wyjazdy dla dzieci i rodzin swoich pracowników. Wraz ze zmianą systemu, po restrukturyzacjach w zakładach pracy
i powstaniu nowych firm, większość zrezygnowała z tej formy wsparcia pracowników, uznając ją za przeżytek. Wyjazdy do zakładowych ośrodków wypoczynkowych kojarzyły się bowiem z epoką niedoborów. Sami pracownicy oczekiwali od pracodawców przede wszystkim godziwych płac, które umożliwią zaspokojenie ich potrzeb materialnych.

Spojrzenie na tę kwestię zmieniło się wraz z rozbudową działów kadr i HR w firmach. Zaczęto dostrzegać, że zaspokojenie pozazawodowych potrzeb pracowników przekłada się na efekty pracy. Choć aktualne przepisy prawa pracy nie normują świadczenia w postaci tzw. wczasów pod gruszą, coraz więcej firm decyduje się na wprowadzanie benefitów.

– Rozwój firm i poprawa ich sytuacji finansowej, naciski ze strony związków zawodowych i coraz większa świadomość pracowników, że ich kompetencje powinny być odpowiednio wynagradzane, to czynniki, które sprawiają, że coraz większa liczba firm decyduje się na wprowadzenie pozapłacowych korzyści – zauważa Kuba Marjański, dyrektor Biura Turystyki Aktywnej Kompas, organizatora obozów rozbudzających pasję.

Pracodawca, który oferuje pracownikom świadczenia takie jak finansowanie rodzinnych wyjazdów czy obozów dla dzieci, jest na rynku pracy postrzegany jako świadomy i dbający o potrzeby pozazawodowe swojej kadry. To zwiększa jego szanse na rozbudowanie zespołu o wykwalifikowanych pracowników, dla których prócz odpowiedniego wynagrodzenia istotny jest bogaty system benefitów.

Jak wynika z analizy BTA Kompas, w ciągu ostatniego roku znacznie zwiększyło się zainteresowanie ofertą obozów dla dzieci pracowników firm. Sprzedaż takich obozów w 2015 r. wzrosła aż o 250 proc. w porównaniu do 2014 r. Wachlarz przedsiębiorstw, które do programu benefitów wprowadzają obozy dla dzieci pracowników, jest szeroki.

– Z tej oferty korzystają bardzo różne firmy. Od dużych sieci handlowych, przez firmy produkcyjne, na farmaceutycznych kończąc. Zatrudniają od kilkuset do kilku tysięcy pracowników – wyjaśnia Kuba Marjański.

Część firm posiada od dawna fundusz finansujący wyjazdy dla dzieci pracowników. Wcześniej jednak ograniczano się np. do wyjazdów do własnych obiektów zakładowych. Wraz z rozwojem potrzeb przyszła pora na odświeżenie oferty.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Damian 2016-01-13 15:09:39

2Polecam artykuł Max Kolonko, który pokazuje, że Komorowski wraz z PO przez lata okradali Polskę i byli na usługach Niemców!!! Powinni za to wszystko odpowiedzieć przed nami, prawdziwymi POLAKAMI. Nie dajmy sobie dłużej mydlić oczu przez te niemieckie media. CZYTAJCIE JAK BYŁO!! bookstar.pl/8538