Exit interview - po co rozmawiać z odchodzącym pracownikiem?

Odejście pracownika jest trudne nie tylko dla niego, ale często również dla firmy. W takiej sytuacji pomocna jest rozmowa na zakończenie współpracy tzw. exit interview, coraz chętniej podejmowana przez polskich szefów.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Exit interview - po co rozmawiać z odchodzącym pracownikiem?

PODZIEL SIĘ


Autor: InfoWire

30 gru 2015 8:23


Exit interview przeprowadza się głównie z osobami, które same zdecydowały się na opuszczenie przedsiębiorstwa. W trakcie tej bezpośredniej rozmowy pracownik jest pytany o powody odejścia. Pracodawca może też poprosić o wskazanie, co musiałoby zostać wcześniej zmienione, aby odchodząca osoba pozostała na stanowisku.

– Niewątpliwie szef przez zainteresowanie wykazywane w rozmowie kończącej współpracę zyskuje w oczach pracownika. Z drugiej strony otrzymuje informacje o zmianach, które warto wprowadzić, żeby w przyszłości móc zatrzymywać utalentowanych ludzi w firmie – mówi Katarzyna Kocoń z agencji pracy tymczasowej i doradztwa personalnego Randstad.

Jej zdaniem pracownik w czasie exit interview powinien mieć się na baczności i odpowiadać na pytania z ostrożnością, tak aby nie palić za sobą mostów.

– Pamiętajmy, że rynek jest zbudowany na sieci kontaktów i nie mamy pewności, czy za parę lat nie spotkamy się ponownie z byłym pracodawcą. Dlatego trzeba opanować emocje i rozstać się w przyjaznej atmosferze –  radzi.

Do rozmowy na zakończenie współpracy przekonuje się coraz więcej szefów w Polsce.

– Pracodawcy powinni zwracać uwagę na sposób żegnania się z podwładnymi, ponieważ buduje to wizerunek firmy. Exit interview pozwala także poznać sytuację, w jakiej się ona znajduje, i wyciągnąć z tego wnioski, dzięki czemu można zatrzymać swoją kadrę i jeszcze skuteczniej ją doceniać – podkreśla ekspertka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA